شناسهٔ خبر: 19638899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مواد خام دامی در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از تشکیل و تجهیز 95 گروه ثابت و سیار در جهت کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر امیر حسین بهداد گفت: به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در قالب 42 گروه ثابت و 53 گروه سیار متشکل از بازرسان و ماموران اداره کل دامپزشکی اجرا می شود.
وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته همکاران اداره کل دامپزشکی استان، تمامی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از جمله قصابی ها، مرغ فروشی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در تمام نقاط سطح استان تحت بازدید و نظارت ویژه قرار داده و به طور مداوم بازرسی خواهند کرد و با اجرای این طرح جلوی هرگونه تخلف بهداشتی را خواهند گرفت.
مدیر کل دامپزشکی استان یادآوری کرد: همکاران این اداره کل در ماه رمضان سال 1395 در حدود 64 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط کردند که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی در پایان از مردم خواست تا در تهیه فرآورده های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و به تاریخ تولید بر روی بسته بندی مرغ ها و تاریخ لیبل کشتارگاه ها بر روی گوشت قرمز و همچنین مهر دامپزشکی توجه کرده و از خرید هرگونه فرآورده خام دامی فله ای از جمله گوشت چرخ کرده خودداری کنند.
وی همچنین از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن شماره تلفن گویای 1512 و یا شماره تلفن 34445000 اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی صورت پذیرد.
انتشار: پرویز انصاری
3071

انتهای پیام /*

نظر شما