شناسهٔ خبر: 19574644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کوتاهی دستگاه های اجرایی مسئولیت دستگاه قضا را سنگین می کند

معاون اول قوه قضائیه در رشت گفت : کوتاهی دستگاه های اجرایی در وظایف شان به ویژه در بحث زمین خواری مسولیت دستگاه قضا را سنگین تر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین غلام حسین محسنی اژه ای امروز در شورای قضایی استان در رشت با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با زمین خواران و تخریب کنندگان محیط زیست گفت : اگر سازمان ها و ادارات دولتی در برخورد با متخلفان وظایف شان را درست انجام دهند و بار مسولیت شان را بر دوش قوه قضائیه نگذارند راحت تر می توان با این پدیده مقابله کرد .

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از مشکلات گریبانگیر جامعه وجود ده ها و صدها شرکت تعاونی اعتباری است که با مجور بانک مرکزی تاسیس می شوند افزود :به رغم اینکه نظارت و رسیدگی به تخلفات این موسسه های مالی وظیفه قوه قضائیه نیست اما با وجود مشکلات پیش آمده وشکایات مردم باز هم این دستگاه قضاست که باید به تخلفات رسیدگی کند .

وی همچنین با گلایه از رئیس یکی از شعبات بانک ها برای صدور 2هزار و 800 برگ چک ، طی 4 ماه برای فردی کلاهبردار که هزار و 141برگ چک برگشتی دارد تصریح کرد: این نمونه ای از اهمال مدیران و مسولیت سنگین دستگاه قضا در برخورد با متخلفان است .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای قضاوت و تشخیص حق و باطل را امری سخت و خطیر دانست و گفت: در دو سه سال اخیردر کشور جو سازی های زیادی علیه قوه قضائیه صورت گرفت اما کارکنان این قوه بدون هراس از جو سازی ها ، با روحیه جهادی و انقلابی و توکل به خدا با پولدار ترین پولدار ها ، یقه سفید ها و صاحب منصبان برخورد کرده است.

معاون اول قوه قضائیه همچنین از مردم ، مدیران و کارکنان نهادهای دولتی خواست با مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و بهره برداری غیر اصولی از محیط زیست موارد را به موقع و پیش از قد کشیدن ساختمان ها و ویلاها به مراجع ذیصلاح اطلاع داده و با متخلفان برخورد کنند.

وی همچنین با قدردانی از حضور مقتدرانه و عزت مندانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت : ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای مدعیان دموکراسی را در دنیا شرمنده و مردم سالاری دینی را معنا کردند .

مدیر کل دادگستری گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه 80 درصد وسعت گیلان را جنگل ها و مراتع تشکیل می دهند افزود : به رغم تلاش های بسیار ، به دلیل ضعف زیر ساخت ها شاهد تخریب محیط زیست و دست اندازی متصرفان به عرصه های طبیعی این استان هستیم .

احمد سیاووش پور کمبود امکانات ، تجهیزات و نفرات را از جمله مشکلات مقابله با زمین خواران عنوان کرد و گفت : تخریب و تغییرکاربری زمین های کشاورزی ، قاچاق چوب و ساخت و سازهای غیر مجاز از مشکلات عمده استان گیلان است که در برخورد با آن از نظر قوانین واجرا با مشکل مواجهیم.

وی اقدام جدی دولت و وزرا ، انسجام در تصمیم گیری و تشکیل سازمان های پایبند به قانون را از راههای مقابله با این معضل استان های شمالی عنوان کرد .

همچنین امروز با حضور معاون اول قوه قضائیه سه طرح عمرانی دادگستری در گیلان به بهره برداری رسید .

سالن همایش های دادگستری کل گیلان با یکهزار و 600 متر مربع زیر بنا ، دادگستری رودبنه با یکهزار و 215 متر مربع زیربنا و دادگستری خمام با 2هزار و 100 متر مربع زیربنا از جمله این طرح هاست .

برای ساخت و تکمیل این طرح ها در مجموع بیش از 78 میلیارد ریال هزینه شده است .

 
انتهای پیام/اص

نظر شما