شناسهٔ خبر: 19576456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برخی کوتاهی‌ها، عامل سنگینی مسئولیت دستگاه قضا

سخنگوی قوه قضا گفت: اگر سازمان‌ها و ادارات دولتی در برخورد با متخلفان در بخش‌های مختلف وظایف‌شان را درست انجام دهند و بار مسئولیت شان را بر دوش قوه قضائیه نگذارند، راحت‌تر می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست شورای قضایی گیلان در رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات گریبانگیر جامعه وجود ده‌ها و صد‌ها شرکت تعاونی اعتباری است که با مجوز بانک مرکزی تاسیس می‌شوند، افزود: به رغم اینکه نظارت و رسیدگی به تخلفات این موسسه‌های مالی وظیفه قوه قضائیه نیست، اما با وجود مشکلات پیش آمده و شکایات مردم باز هم این دستگاه قضاست که باید به تخلفات رسیدگی کند.
 
سخنگوی دستگاه قضا همچنین با گلایه از رئیس یکی از شعبات بانک‌ها برای صدور ۲ هزار و ۸۰۰ برگ چک، طی ۴ ماه برای فردی کلاهبردار که هزار و ۱۴۱ برگ چک برگشتی دارد، تصریح کرد: این نمونه‌ای از اهمال مدیران و مسولیت سنگین دستگاه قضا در برخورد با متخلفان است.
 
 حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، قضاوت و تشخیص حق و باطل را امری سخت و خطیر دانست و گفت: در دو ، سه سال اخیر در کشور جو سازی‌های زیادی علیه قوه قضائیه صورت گرفت، اما کارکنان این قوه بدون هراس از جو سازی‌ها، با روحیه جهادی و انقلابی و توکل به خدا با پولدار‌ترین پولدار‌ها، یقه سفید‌ها و صاحب منصبان برخورد کرده است.
 
 وی از مردم، مدیران و کارکنان نهادهای دولتی خواست با مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و بهره برداری غیر اصولی از محیط زیست موارد را به موقع و پیش از قد کشیدن ساختمان‌ها و ویلا‌ها به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده و با متخلفان برخورد کنند.
 
 سخنگوی دستگاه قضا  همچنین با قدردانی از حضور مقتدرانه و عزت‌مندانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها گفت: ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای مدعیان دموکراسی را در دنیا شرمنده و مردم سالاری دینی را معنا کردند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما