شناسهٔ خبر: 19535367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلالی در جمع خبرنگاران:

فراکسیون های امید، مستقلین و نمایندگان ولایی در ترکیب جدید هیات رئیسه مجلس حضور داشته باشند

تهران-ایرنا-رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواسته ما در انتخابات هیات رئیسه برای سال دوم مجلس دهم حضور سه فراکسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی(اصولگرایان) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز - سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره برنامه های فراکسیون مستقلین ولایی مجلس برای انتخابات هیات رئیسه در هفته آینده اظهارکرد:‌ بعد از انتخابات شکوهمندی که برگزار شد مطالبه مردم تفاهم و آرامش است.
وی افزود: امروز همه خواهان این هستند که مجلس هم کمک جدی و موثری را با دولت داشته باشد، در همین راستا مذاکراتی را هم با فراکسیون امید و هم با فراکسیون نمایندگان ولایی داشته‌ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز فراکسیون مستقلین بیشتر اعضا خواستار این بودند که هیأت رئیسه مجلس ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی (اصولگرایان) باشد و امیدواریم که در این رایزنی‌ها بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.
جلالی تاکید کرد: مجلس محلی نیست که بتوان جمعیتی را حذف کرد، از این که صحبت از تفاهم در سطح ملی می‌کنیم باید به نوعی به تفاهم هم برسیم و یکدیگر را به رسمیت بشناسیم، اولین ایستگاه هم مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: نباید بر سر کرسی‌های هیأت رئیسه ایجاد نقار (اختلاف) کنیم و پیروزی که ملت به وجود آوردند آن را تحت‌الشعاع قرار دهیم، ما خیرخواهانه به دنبال تفاهم هستیم، جلسات متعددی را با دوستان سایر فراکسیون‌ها هم داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین گفت: هیأت رئیسه 12 نفر عضو دارد و می‌توان ترکیب‌ها را به نوعی تشکیل داد که از هر سه فراکسیون مانند هم اکنون، در آن حضور داشته باشند و همین مدل ترکیبی هیأت رئیسه ادامه داشته باشد.
جلالی در پاسخ به سوالی درباره گزینه فراکسیون مستقلین ولایی برای ریاست مجلس گفت: اکثریت از مدیریت آقای لاریجانی بر مجلس حمایت می‌کنند، ایشان شخصیت توانمندی است که در مجلس نهم هم جلسات را به خوبی اداره کرد و در یک سال گذشته نیز حتی آنهایی که رأی ندادند هم اذعان دارند که مجلس خوب اداره شده است، لذا گزینه ما برای ریاست مشخص است.
وی تصریح کرد: در رابطه با سایر مسئولیت‌ها در هیات رئیسه نیز قائل به این هستیم که اگر ترکیبی و تفاهمی باشد بهتر است، البته فعلا بحثی درباره اینکه چه کسی تغییر کند یا خیر انجام نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نامزد نایب رئیسی مجلس می شود یا خیر گفت: تمایلی ندارم، این موضوع منتفی است، همین که بتوانیم مرکز پژوهش‌ها را اداره کنم خوب است، دوستان توانمندی در مجلس حضور دارند که بتوانند عهده‌دار مسئولیت شوند.
وی درباره عملکرد نواب رییس مجلس در سال نخست مجلس دهم گفت: رویکرد کلی مجلس به این افراد مثبت است و تصورم این است که می‌توانند رای آورند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: بنده سابقه 17 سال نمایندگی را دارم و معمولا افرادی که سال اول انتخاب می‌شوند، تغییرات در سال‌های بعد به کندی انجام می‌شود مگر اینکه نمایندگان مجلس تصمیمات دیگری اتخاذ کنند.
در ادامه خبرنگاری از جلالی پرسید که در هنگام انتخابات مرکز پژوهش‌ها گزارشی را درباره تبعات افزایش یارانه منتشر کرد و برخی صحبت‌ها مطرح شد که این گزارش سفارشی دولت بوده است، آیا این مطلب درست است که جلالی پاسخ داد: این مسأله منصفانه نیست.
وی افزود: ما در مرکز پژوهش‌ها سفارشی نداشتیم، در زمینه بحث یارانه‌ها هم قائل به این بودیم که توهین به شعور مردم است که از طریق یارانه بخواهیم دنبال رأی باشیم، اینکه پول‌پاشی و یارانه می‌تواند چه اثرات تورمی داشته باشد، لذا آنچه که مرکز پژوهش‌ها منتشر کرد منطقی بود و ربطی به انتخابات نداشت.
سیام**9121**1336 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما