شناسهٔ خبر: 19535401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

جلالی: گزینه ما برای ریاست مجلس مشخص است/ بهتر است هیئت رئیسه تفاهمی و ترکیبی باشد

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: تقریبا همه دوستان به اداره خوب مجلس توسط آقای لاریجانی اذعان دارند از این رو گزینه ما برای ریاست مشخص است.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
کاظم جلالی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی خانه ملت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های فراکسیون متبوعش برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از انتخابات شکوهمندی که برگزار شد مطالبه مردم تفاهم و آرامش است اینکه مجلس هم کمک جدی موثری را با دولت داشته باشد.

وی افزود: بر همین راستا مذاکراتی را با فراکسیون امید و فراکسیون نمایندگان ولایی (اصولگرایان) داشته ایم در فراکسیون مستقلین که امروز جلسه آن برگزار شد بیشتر تمایل بر این است که هیئت رئیسه مجلس ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی (اصولگرایان) باشد و امیدواریم که دراین رایزنی ها بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

جلالی با بیان اینکه مجلس محلی نیست که بشود جمعیتی را در آن حذف کرد، گفت: از این رو صحبت از تفاهم در سطح ملی می کنیم باید به نوعی به تفاهم برسیم و یک دیگر را به رسمیت بشناسیم اولین ایستگاه هم مجلس است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه نباید بر سر کرسی های هیئت رئیسه ایجاد نقار کنیم، بیان داشت: با توجه به پیروزی که ملت به وجود آوردند ما خیرخواهانه به دنبال تفاهم هستیم و جلسات متعددی را با سایر دوستان هم داشته ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: به هر حال هیئت رئیسه مجلس 12 نفر عضو دارد و می توان ترکیب ها را به نوعی تشکیل داد که از هر سه فراکسیون مانند ترکیب کنونی در آن حضور داشته و همین مدل ترکیبی هیئت رئیسه ادامه داشته باشد.

وی درباره گزینه فراکسیون ولایی برای کرسی ریاست مجلس عنوان کرد: اکثریت دوستان از مدیریت آقای لاریجانی در مجلس حمایت می کنند ایشان شخصیت توانمندی هستند که در مجلس نهم نیز جلسات را به خوبی اداره کردند.

جلالی یادآور شد: حتی آنهایی که در شروع مجلس دهم و ترکیب هیئت رئیسه به آقای لاریجانی رای ندادند هم اذعان داشتند که مجلس خوب اداره شده است لذا گزینه ما برای ریاست مجلس مشخص است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: در رابطه با سایر مسئولیت ها در هیئت رئیسه نیز قائل بر این هستیم که اگر تفاهمی و ترکیبی باشد بهتر است البته فعلا بحثی درباره اینکه چه کسی تغییر کند یا خیر انجام نشده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره اینکه آیا وی برای نائب رئیسی کاندیدا می شود یا خیر گفت: تمایلی ندارم این موضوع منتفی است همین که بتوانیم مرکز پژوهش ها را اداره کنیم خوب است.

وی افزود: دوستان توانمندی در مجلس هستند که بتوانند عهده دار این مسئولیت شوند.

جلالی درباره عملکرد نواب رئیس مجلس (پزشکیان و مطهری) گفت: رویکرد کلی مجلس به این افراد مثبت است و تصورم این است که می توانند رای بیاورند بنده سابقه 17 سال کار نمایندگی دارم و تغییرات درباره افرادی که سال اول انتخاب می شوند در سال های بعد به کندی انجام می گیرد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین در پاسخ به اینکه در ایام انتخابات مرکز پژوهش ها گزارشی را درباره تبعات افزایش یارانه مطرح کرده بود و برخی صحبت ها مبنی بر اینکه این گزارش سفارشی دولت بوده است، تاکید کرد: این مسئله منصفانه نیست ما در مرکز پژوهش ها سفارشی نداشتیم در زمینه یارانه ها نیز قائل بر این بودیم که توهین به شعور مردم است که از طریق یارانه بخواهیم دنبال رای باشیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اینکه پول پاشی و یارانه می تواند اثرات تورمی بر جامعه داشته باشد لذا آنچه که در مرکز پژوهش ها منتشر شد منطقی بود و هیچ ارتباطی به انتخابات نداشت.

نظر شما