شناسهٔ خبر: 19459550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات ۹۶ /مطلوب بودن روند برگزاری انتخابات در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس: امنیت کامل بر فضای انتخابات در استان حاکم است.

صاحب‌خبر -
مطلوب بودن روند برگزاری انتخابات در فارس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، هادی پژوهش جهرمی افزود: در روند اخذ آرای مراجعان مشکلی وجود ندارد و فقط در ابتدای آغاز رای گیری در ۱۰ شهر استان که انتخابات شورا‌ها به شکل تمام مکانیزه برگزار می‌شد به علت آشنا نبودن رای دهندگان با شیوه رای گیری الکترونیکی با کُندی پیشرفت کار مواجه بودیم که این مشکل نیز رفع شده است.
وی افزود: به واسطه آمادگی و حضور عوامل انتظامی و امنیتی در صحنه، مشکل خاصی در استان در زمینه برگزار یانتخابات نداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، حضور و مشارکت مردم در ۲۹ شهرستان و ۸۴ بخش این استان را چشمگیر دانست وافزود: از مردم تقاضا می‌کنیم که در همین ساعت‌های اولیه برای دادن رای به شعب مراجعه کنند تا در ساعت‌های پایانی با مشکل ازدحام جمعیت مواجه نشوند.
وی، مدت زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را ۱۰ ساعت و انتخابات شورا‌ها را هشت ساعت اعلام کرد و گفت: با توجه به همزمانی این دو انتخابات، انتخابات شورا‌ها تابع انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
پژوهش جهرمی افزود: البته این زمان قابل تمدید است و وزیر کشور در صورت نیاز می‌تواند زمان برگزاری انتخابات را افزایش دهد.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت در سه هزار و ۵۷۱ شعبه اخذ رای در این استان برگزار می‌شود که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۶۳ شعبه ثابت و هزار و هشت شعبه ثابت هستند.
هادی پژوهش جهرمی افزود: این شعب کار رای گیری از مردم استان در ۱۰۲ شهر، ۱۶۲ نقطه عشایری و ۲ هزار و ۲۳۰ روستای استان فارس را برعهده دارند.
به گفته وی، تعداد افراد واجدان شرایط رای دادن در استان فارس، سه میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۶۱ نفر هستند که از این تعداد، حدود ۷۹ هزار نفر رای اولی هستند.

نظر شما