دفتر صادرات گمرك جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: شرايط ارائه كارت بازرگاني براي صادرات كالا از مناطق آزاد تجاري-صنعتي تعيين شد و شرايط مشموليت كالاهاي صادراتي و وارداتي مشخص شد.
به گزارش ايرنا، دفتر صادرات گمرك به استناد نامه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران و نامه مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه گمرك درخصوص شرايط ارائه كارت بازرگاني و نحوه تشريفات امور گمركي در مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي را اعلام كرد.
براساس اعلام دفتر مزبور، كالاهايي كه از قلمرو گمركي به مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي وارد و عينا از آن مناطق به خارج از كشور صادر ميشوند، به استناد ماده 17 قانون مناطق آزاد تجاري-صنعتي و تبصره يك ماده 8 قانون مناطق ويژه اقتصادي، مشمول مقررات صادرات و واردات خواهند شد.
بر اين اساس، لازم است صادركننده نسبت به ارائه كارت بازرگاني اقدام كرده و ساير تشريفات نيز برابر مقررات صادرات، واردات و امور گمركي انجام ميپذيرد.
بر پايه اين اعلاميه، واردات و امور گمركي مناطق آزاد، كالاهاي توليد شده در اين مناطق براي صادرات و تنظيم اظهارنامه صادراتي نيازمند ارائه كارت بازرگاني نبوده و امكان اظهار محمولات صادراتي مزبور در سامانه جامع امور گمركي، بدون الزام ارائه كارت بازرگاني و با اخذ مجوز موردي كه از سوي مدير گمرك مبدا صادرات صادر خواهد شد، ميسر ميشود.
به گزارش ايرنا، باتوجه به بهرهبرداري از قابليتهاي جديد سامانه جامع امور گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي، اعتبارسنجي هوشمند دارندگان كارتهاي بازرگاني و ذينفعان گمرك با اتصال به سازمان امور مالياتي اواخر اسفند 95 فراهم شده است.
اتصال به سازمان امور مالياتي براي كنترل اعتبارسنجي ذينفعان شامل صاحبان كارتهاي بازرگاني، حقالعملكاران امور گمركي، شركتهاي حمل و نقل و حتي اعتبارسنجي پرسنل فعال آنها، از تازهترين قابليتهاي ويژه سامانه جامع امور گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي است.
اعلام شرايط ارائه كارت بازرگاني براي صادرات كالا
صاحبخبر -
نظر شما