شناسهٔ خبر: 19124327 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

متولیان آستان های مقدس در نشر معارف قرآن و عترت مسئولیت سنگین دارند

صاحب‌خبر -
مشهد – خبرنگار اطلاعات: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام بر مسئولیت سنگین متولیان اعتاب و آستان های مقدس در برابر زائران و نشر معارف قرآن و عترت تاکید کرد.سید مرتضی بختیاری در این اجلاسیه که با حضور تولیت‌های اعتاب و آستان‌های مقدس، معاونان و نمایندگان آنها در کربلای معلی برگزار شد، گفت: این گردهمایی نشان از موفقیت بزرگ حرکتی دارد که مرداد۹۵ از مشهد مقدس و از مرکز معنوی ایران اسلامی یعنی آستان قدس رضوی آغاز شد.
وی با قدردانی از میزبانی خوب تولیت شرعی و امین العام عتبه مقدسه حسینی به شعار امسال اجلاسیه یعنی حقوق زائران اشاره کرد و گفت: زیارت، ابزاری برای نزاهت روح و پاکی باطن است .قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی پیامبر اکرم (ص ) را اسوه حسنه دانست و تاکید کرد: بر خادمان و رهروان ایشان نیز مسیر فعالیت روشن است و ما نیز باید الگوی خویش را از آن مقتدا دریافت کنیم.
وی افزود: نیاز کنونی جهان، بازگشت به رهاورد پیامبر اعظم (ص) است زیرا عناصر محوری عصر کنونی، استعمار، استثمار و استبداد استکبار جهانی است که امت اسلامی را به فقر فرهنگی و ضعف اخلاقی مبتلا کرده است. بنابراین امروز بیش از هر زمانی به وحدت و عقلانیت در امت اسلامی نیاز داریم. در آغاز این اجلا سیه شیخ عبدالمهدی کربلایی، میزبان و متولی شرعی عتبه حسینی با خیر مقدم به مهمانان بر تقویت مشترکاتی که برخاسته از انوار عتبات مقدسه است، تأکید کرد وگفت : ما باید از وقوف در مواضع اختلاف پرهیز کنیم و این گردهمایی یک فرصت بزرگ برای این هدف است.

نظر شما