شناسهٔ خبر: 19119174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیوستند 100 اسیر فلسطینی دیگر به کمپین اعتصاب غذا/ چهارشنبه روز قیام عمومی و خشم فلسطینی‌ها

71496

در سیزدهمین روز اعتصاب غذای حدود 1500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی،‌ نزدیک به 100 اسیر فلسطینی دیگر برای بهبود شرایط خود به این کمپین پیوستند. هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز سوم مه آتی را روز قیام عمومی و خشم اعلام کرده و برگزاری تجمع مردمی بزرگی در این روز را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبد الفتاح الدولة، رئیس کمیته رسانه‌ای کمپین اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد، 100 اسیر فلسطینی در زندان مجدو روز شنبه به جمع نزدیک به 1500 اسیر دیگر در اعتصاب غذا پیوستند.

الدولة ‌افزود:‌ مدیریت زندان مجدو هنوز هم به وکلای مدافع اسرای فلسطینی اجازه ملاقات با موکلانشان را نمی‌دهند و این در حالی است که وضعیت این اسرا در سیزدهمین روز از اعتصاب غذا رو به وخامت است. تعدادی از اسرا از چهار روز قبل از نوشیدن آب نیز خودداری می‌کنند و این امر اقدامی فوری برای حمایت از این اسرا را می‌طلبد.

رژیم صهیونیستی تاکنون از مذاکره با اسرای فلسطینی خودداری کرده و برخی مسئولان این رژیم نیز از مسئولان مربوطه خواسته‌اند "آنها را رها کنند تا از گرسنگی بمیرند."

همچنین این رژیم به جای گفتگو، مجازات‌هایی را برای آنها اعمال کرده است.

لوی عکة،‌ وکیل مدافع هیات اسرای فلسطینی که با چند تن از اسرای اعتصاب غذا کرده در زندان عوفر ملاقات کرده،‌ گفت: اقدامات سرکوبگرانه و بی سابقه اسرائیل علیه این اسرا با هدف در هم شکستن اعتصاب ادامه دارد.

عکة به نقل از برخی از این اسرا گفت:‌ نیروهای امنیتی مدیریت زندان‌های اسرائیل هنگان انتقال اسرا به بیمارستان‌ها سعی کردند نوشیدنی و غذا به آنها بخورانند اما آنها به شدت مقاومت کرده‌اند.

عیسی قراقع، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز اعلام کرد که سوم ماه می روز حرکت مردمی در فلسطین برای حمایت از اسرای فلسطینی خواهد بود و فلسطینی‌ها در میدان نلسون ماندلا در رام‌الله تجمع خواهند کرد تا خشم خود را از این وضعیت ابراز دارند.

قراقع افزود: روز چهارشنبه روزی سرنوشت‌ساز و مهم در زندگی مردم فلسطین خواهد بود،‌ در این روز مسئولیت‌های طرف‌های بین‌المللی و حقوقی در برابر اسرای فلسطینی یادآور خواهد شد،‌ سوم می روز فریاد فلسطینی‌ها علیه قاتلان خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما