شناسهٔ خبر: 19091306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وعده صهیونیست ها برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی دیگر در بیت المقدس

خبرگزاری شبستان: با وجود مخالفت های جهانی، رژیم صهیونیستی از برنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در شرق بیت المقدس در راستای یک پروژه‌ دوساله باهدف ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در بیت‌المقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، یوآو گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی از ساخت 15 هزار واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین در قدس شرقی خبر داد.

این تصمیم در حالی گرفته شد که دولت دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی از ساخت شهرک ها و واحدهای مسکونی یهودی نشین به عنوان بخشی از فرآیند جدید برای برقراری صلح میان اسراییل و فلسطین شد.

اعلام رسمی این طرح بلافاصله از سوی مذاکره کننده ارشد فلسطینی محکوم شد.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به رادیو اسراییل گفت که این وزاتخانه همراه با شهرداری بیت المقدس مدت دو سال است که بر روی این طرح کار کرده اند.

در این طرح،پیشنهاد ساخت 25 هزار واحد مسکونی ارائه شده که 15 هزار واحد آن در قدس شرقی ساخته خواهد شد.

«ِیوآو گالانت» در این باره گفت:ما حدود 10 هزار واحد در بیت المقدس خواهیم ساخت و 15 هزار واحد نیز در مرزهای گسترش یافته این شهر ساخته خواهد شد.

صائب عریقات،مذاکره کننده ارشد فلسطینی در واکنش به این طرح گفت:اقدام رژیم صهیونیستی،نقض سیستماتیک قوانین بین المللی و ایجاد اختلال عمدی در تلاش ها برای ادامه مذاکرات صلح است.

وی در بیانیه ای در این باره گفت:همه شهرک های یهودی نشین ساخته شده در فلسطین اشغالی بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی هستند.

عریقات افزود:فلسطین کماکان برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی در زمینه نقض قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی به سازمان های بین المللی متوسل خواهد شد.

گفتنی است،‌سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند چراکه این شهرک‌ها در مناطق اشغال‌شدۀ فلسطین پس از جنگ سال 1967 ساخته‌شده و بر اساس کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت‌وساز در مناطق اشغال‌شده ممنوع است.

نظر شما