شناسهٔ خبر: 19094442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در قدس در دستورکار دولت تل‌آویو

71496

وزارت مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی برنامه‌ریزی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود اینکه دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا توقف شهرک‌سازی‌ها را برای ازسرگیری روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواستار شد،‌ اما وزارت مسکن رژیم صهیونیستی از برنامه‌ریزی تل‌آویو برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داد.

همزمان با اعلام رسمی این طرح که صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین فورا آن را محکوم کرد، ترامپ ماه مه به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

بیشتر کشورهای جهان بر این باورند که وضعیت قدس باید از طریق مذاکرات مشخص شود.

دور قبلی مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ شکست خورد.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیوی اسرائیل اعلام کرد، وزارت مسکن و شهرداری قدس از حدود دو سال قبل بر روی طرحی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی از جمله ۱۵ هزار واحد در قدس شرقی کار می‌کند.

وی گفت: ما ۱۰ هزار واحد در قدس و حدود ۱۵ هزار واحد در داخل محدوده شهرداری قدس خواهیم ساخت و این اتفاق خواهد افتاد.

عریقات در واکنش به این اظهارات گفت: این اقدام اسرائیل نقض برنامه‌ریزی شده قوانین بین‌المللی و نابودی عامدانه تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات است.

وی تاکید کرد، تمامی شهرک‌ها در فلسطین اشغالی طبق قوانین بین‌المللی غیر قانونی هستند. فلسطین به تلاش‌های خود در نهادهای بین‌المللی برای محاکمه اسرائیل در نقض آشکار قوانین بین‌المللی در سراسر فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید در روز قدس (۲۴ مه سال جاری طبق تقویم یهودی) اعلان خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود، سفر ترامپ به اراضی اشغالی در تاریخ ۲۲ مه و یا کمی پس از آن باشد.

پیشتر ترامپ مدعی شد، قصد دارد صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برقرار شود و هیچ دلیلی برای عدم برقراری صلح میان دو طرف وجود ندارد.

ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه فوریه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و قرار است محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در تاریخ سوم مه در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند.

انتهای پیام

نظر شما