شناسهٔ خبر: 19081878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله اعرافی:

باید افرادی را انتخاب کرد که پای ارزش های انقلاب و اسلام ایستاده اند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم گفت: باید در دو انتخابات انسان های فعال و کسانی که پای ارزش های اسلامی می ایستند را انتخاب کرد، التزام به قانون برای اینکه در دام فتنه قرار نگیریم، ضرورت انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به موضوع مهدویت گفت: در این زمینه برخی مسائل خرافی وجود دارد از جمله اینکه بسیاری به مهدویت اشاره کرده اند اما تصویر آنها به صورت کلی است و دقیق بیان نشده است.

وی گفت: مهدویت یک عقیده قوی و مشخص است که به یک شخص مشخص وجود دارد که امام دوازدهم شیعیان ظهور خواهند کرد.

امام جمعه قم عنوان داشت: در این زمینه برخی شبهه سازی کرده اند اما بر اساس آیات قرآن و روایات به موضوع روشنی می رسیم که تولد یافته و ادله آن را اثبات می کند.

آیت الله اعرافی گفت: برخی ادعای تشرف به محضر امام عصر(عج) را دارند که هر چند این رویت وجود دارد اما برخی برای دکان دم از این موضوع می زنند. از سوی دیگر کسانی به پوچ ادعای ارتباط سببی و نسبی با امام می کنند که هیچ دلیلی ندارد.

وی افزود: نباید از وجود آن حضرت غفلت کنیم و باید عرض ادب روزانه به آن امام داشته باشیم و دعای عهد بخواهیم تا مشعل مهدویت در دل ها وجود داشته و رابطه با آن امام از بین نرود.

امام جمعه قم با اشاره به دیگر آسیب ها در خصوص مهدویت گفت: برخی مهدویت را سکولاریستی تعریف می کنند و انتظار به جای تکالیف یک انحراف بزرگ است که باید در برابر آن انتظار انقلابی داشت.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: مهدویت که یک عقیده نورانی است که نجات بخش بشر به حساب می آید این قدر دچار شبهه شده و باید همگان و به ویژه نسل جوان گرفتار این شبهات نشوند.

وی افزود: نگذاریم که این ادعای دروغین توسط دشمنان گسترش یابد و جامعه را از انحرافات نجات داده و امیدواریم که ما به عنوان زمینه ساز ظهور باشیم.

امام جمعه قم در ادامه به فرارسیدن ماه شعبان اشاره کرد و گفت: در این ماه مناجات شعبانیه و صلوات شعبانیه دو دعای مهمی است که راه سلوک الی الله را به ما نشان خواهد داد.

وی ابراز داشت: در مناجات شعبانیه که ائمه (ع) بر آن مواظبت داشتند موانع تقوا بر شمرده شده است که یکی از موانع آنها غفلت از خداوند است که مستی می آورد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: تلاش کنیم تا برای کسب تقوا، توجه به خدا داشته باشیم و غفلت را از خود دور کنیم، باید توجه به خداوند داشته باشیم تا به قله سعادت برسیم.

امام جمعه قم با اشاره به هفته معلم گفت: یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی می داریم و بی تردید زحمات معلمانان و اساتید و مربیان یک رکن اساسی برای پیشرفت است و باید قدردان آنها باشیم.

وی گفت: معلم هم باید جایگاه رفیع داشته باشد و هم خود معلم قدر خود را بداند، مسئولیت خود را بشناسد، جامعه و متعلمان در برابر معلمانان با نهایت تکریم و فروتنی رفتار کنند، نظام سیاسی و اجتماعی باید جایگاه معلمان را ارتقا دهد و خود نظام تعلیم و تربیت باید به مسئولیت های خطیرشان توجه کنند، معیشت و جایگاه اجتماعی و ارتقا معلم وظیفه همگان است که باید توجه کنند.

آیت الله اعرافی گفت: باید به سند تحول توجه شد و متاسفانه در این تبلیغات انتخاباتی کمتر دیده ایم که به موضوع این سند و گسترش فرهنگ اشاره شود.

وی به روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: باید از این عزیزان تشکر کنیم که این کارگران هستند که ده ها هزار واحد صنعتی را سرپا قرار داده است و از زحمات آنها قدردانی می شود.

امام جمعه قم گفت: با توجه به شعار سال باید به موضوع کار و تلاش توجه شود و ملت انتظار دارند فردای انتخابات یک حرکت جدید در زمنه رشد و تحول در زمینه کار و تولید با نگاه به داخل ایجاد شود.

وی به روز شوراها اشاره کرد و گفت: باید شوراها توجه به مناطق محروم، عدالت، معماری و شهرسازی اسلامی و... توجه کنند و در انتخاب افراد باید دقت کنید که چه کسانی به عنوان شورای شهر انتخاب می شوند.

آیت الله اعرافی به حادثه تروریستی در مرز اشاره کرد و گفت: این اقدامات از ترس تروریست هاست و از مسئولان پاکستان می خواهیم که اهتمام بیشتر داشته تا مرزها امن شود.

وی گفت: از دولت نیز تقاضا داریم که بنیه دفاعی مرزها را تقویت کنند و به آنهایی که این حرکت ها را ایجاد می کنند می گوییم که نمی توانید این ملت را مسیر خود منحرف کنید و ایران اسلامی به خاطر این اقدامات هیچگاه کوتاه نیامده و مواضع ما مقابله با استکبار است و حتما شما شکست خواهید خورد.

امام جمعه قم در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملت است و نماد مردم سالاری دینی به شمار می آید، حضور حداکثری و باشکوه یک اصل مهم است و سلامت انتخابات به عنوان حق الناس را توجه کنیم و رفاقت ها و دوستی ها را فدای متاع زودگذر نکنیم و در انتخاب خوب تلاش کنیم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.

آیت الله اعرافی افزود: باید در دو انتخابات انسان های فعال و کسانی که پای ارزش های اسلامی می ایستند را انتخاب کرد، التزام به قانون برای اینکه در دام فتنه قرار نگیریم، ضرورت انتخابات است.

وی در ادامه به اهانت هتاکانه به ساحت مقدس امام رضا(ع) در یکی از محافل انتخاباتی اشاره کرد و گفت: اخیرا شاهد این اتفاق تلخ بودیم، همانطور که استفاده از مقدسات در کارهای انتخاباتی کار درستی نیست، اهانت به مقدسات هم کار غلطی است و انتخاباتی نمی دانیم و تقاضا داریم که عکس العمل نشان داده شود.

امام جمعه قم بیان داشت: طی تماسی که با آیت الله مکارم شیرازی داشتم ایشان نسبت به این موضوع حساس بودند و امیدواریم که این حوادث در مسیر انتخابات قرار نگیرد و مسئولان بر اساس دقت عکس العمل نشان دهند و دیگران هم تبری جویند.

نظر شما