شناسهٔ خبر: 19083203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتقاد آیت‌الله اعرافی از هتاکی نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع)

هتک حرمت مقدسات قابل‌قبول نیست/لزوم برخورد قاطعانه با هتاکان

خبرگزاری میزان- امام‌جمعه قم با ابراز تاسف از توهین به مقام شامخ امام رضا(ع) به بهانه انتخابات گفت:این مسائل نباید در حوزه انتخابات دستاویز قرار گیرد, مسئولان باید در این زمینه توجه کنند و دیگران باید از این مسئله تبری بجویند.

صاحب‌خبر -
ایت الله اعرافیبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل ازخبرگزاری تسنیم، از قم ایت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با تاکید براینکه انتخابات مظهر اقتدار ملت و مردم‌سالاری دینی است اظهار داشت: حضور حداکثری و باشکوه اصل مهمی است که نباید از آن غفلت شود از همین رو آحاد ملت باید در این حماسه سرنوشت ساز حضور پیدا کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه التزام به قانون برای اینکه در دام فتنه 88 نیفتیم امری الزامی است، افزود: سلامت انتخابات به‌عنوان حق‌الناس باید مهم شمرده شود و تلاش شود در انتخابمان اقتدار، امنیت، ارزش‌های اسلام و انقلاب را مهم بشماریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ابراز تاسف از توهین به مقام شامخ امام رضا(ع) به بهانه انتخابات گفت: متأسفانه شاهد هتاکی نسبت به ساحت امام رضا (ع) در مباحث انتخاباتی بودیم همان‌طور که استفاده مقدسات برای انتخابات درست نیست، تعرض و هتک مقدسات کار غلطی است و تقاضای عکس العمل جدی در این باره داریم.

وی خاطرنشان کرد: در تماس با آیت‌الله مکارم ایشان از این مسئله ناراحت بودند, این مسائل نباید در حوزه انتخابات دستاویز قرار گیرد, مسئولان باید در این زمینه توجه کنند و دیگران باید از این مسئله تبری بجویند.

مسئولان به فکر افزایش امنیت مرزها باشند

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی شرق کشور که منجر به شهادت 8 نفر از فرزندان کشور شد عنوان کرد: از مسئولان دولت پاکستان می‌خواهیم که جدی‌تر این مسئله را دنبال کنند، باید مرزهای ما امن شود.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه دولتمردان باید بنیه دفاعی مرزها را تقویت کنند و در چنین مواردی با قاطعیت واکنش نشان دهند، افزود: آن‌ها که دنبال ناامن کردن ایران اسلامی هستند بدانند ملت شجاع ایران در برابر این اقدامات زبونانه از پای در نمی‌آید و به خاطر این اقدامات از مواضع انقلابی خود در مقابله با مستکبران و تروریست‌ها کوتاه نخواهند آمد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به روز معلم، با تأکید بر اینکه بی‌تردید معلم باید جایگاه رفیع داشته باشد افزود: معلمان باید مسئولیت‌های خود را بشناسند و جامعه باید با نهایت تکریم با معلمان برخورد کنند, نظام باید جایگاه معلمان را ارتقا دهد، از طرفی معلمان هم باید به وظایف خود عمل کنند.

کاندیداها به سند تحول آموزش و پرورش توجه کنند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه معیشت استاد و معلم و جایگاه اجتماعی آن‌ها وظیفه‌ای بر عهده نهاد سیاسی است افزود: انتظار داریم سند تحول آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، نگاه ما در این مقوله نباید به جوامع غیراسلامی باشد.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، متاسفانه در رقابت‌های انتخاباتی کمتر بر سند تحول فرهنگی مانور دهند و این ضعف و خلا است  و  این سند باید به طور گسترده مورد توجه قرار گیرد.

وی به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: این کارگرانند که ده‌ها هزار واحد صنعتی را روی پا نگه داشتند و با وجود همه مشکلات این کارگران و سرمایه‌گذاران تلاش کردند که چرخ‌های صنعت به حرکت در آید بنابراین باید مقوله اشتغال و تولید به طور ویژه بر آن توجه شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: مردم انتظار دارند فردای انتخابات جان جدیدی برای فعالیت و کار و تلاش را با نگاه به درون مشاهده کنند.

برخی به دنبال ترویج انتظار سکولاریستی هستند

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه انحراف در مقوله مهدویت موضوعی است که در دوره کنونی در اشکال مختلف شاهد آن هستیم، اظهار داشت: عقیده به مقوله مهدویت ریشه در تاریخ اسلام و ادیان الهی دارد, در همه کتاب‌های آسمانی مژده مهدویت داده‌شده و به آن اشاره‌کرده است.

امام‌جمعه قم افزود: هیچ پیامبری نیامده مگر اینکه از آن‌ها میثاق گرفته‌شده بود که مژده ظهور امام زمان را بدهد, عقیده مهدویت ریشه در تاریخ ادیان و بشریت دارد و براهین گوناگون بر اهمیت بنیادین آن بنا نهادینه‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه این عقاید در معرض بدفهمی‌ها و انحرافات در طول تاریخ قرارگرفته است، تصریح کرد: 14 کج‌روی و انحراف در مقوله مهدویت شناخته‌شده و ازآنجاکه اعتقاد به امام زمان (عج) باید پاک و پیراسته باشد و نسل جوان در مسیر این انحرافات قرار نگیرند توجه به این انحراف‌ها مهم است.

وی با تأکید بر اینکه فضلا, طلاب و دانشجویان باید این محورها را موردمطالعه قرار دهند و در تبیین و ترویج معارف الهی این موضوع را موردتوجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: مهدویت‌های مبهم و غیر مشخص, توقف بر امامان پیشین, تشکیک‌هایی در مقوله تولد, غیبت و طول عمر امام, مهدویت‌های دروغین و ادعاهای کذب, ادعای دروغین نیابت خاص, دکان‌داری‌ها و تشرف به حضور امام, ادعای ارتباط‌های سببی و نسبی, تعیین زمان ظهور, عجله داشتن در قیام امام (عج) و بازگشت از این اعتقاد ازجمله انحراف‌های موجود در مسیر مهدویت در برهه کنونی است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه غفلت و بی‌تفاوتی و عدم انتظار, تفسیرهای غلط از مهدویت و انتظار, نفی نیابت عامه و ولایت‌فقیه و مرجعیت و تطبیق علائم ظهور از دیگر مواردی است که منحرفان مهدویت به آن اصرار دارند، اظهار داشت: امروز مستکبران تلاش می‌کنند پایه‌های نیابت عامه و ولایت‌فقیه را سست کنند.

امام‌جمعه قم با انتقاد از اینکه برخی انتظار را سکولاریستی تعریف می‌کنند، گفت: این تعریف به‌جای انجام تکالیف, انحراف بزرگی بود که همچنان ادامه دارد, مهدویت انقلابی و مهدویتی که مؤید قیام علیه ظالمان است عقیده درست محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
 
 
 
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما