شناسهٔ خبر: 19070666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) ورامین + فیلم

مراسم تجلیل از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ومداحان جوان برترشهرستان ورامین برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دراین مراسم که مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران وجمعی از مسئولان عرصه هنر مداحی کشور حضور داشتند از آقایان رجبی ، رضایی ، معاف ، دلاوری وبختیاری، مداحانی که با بیش از 70 سال سن هنوز به مدح وثنای اهل بیت (ع) می پردازند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از ده مداح برتر و فارغ التحصیل نمونه مرکز آموزش تخصصی مداحی ورامین  با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.

رئیس کانون مداحان کشوربا بیان اینکه بزرگان مداحی متخلق به اخلاق اسلامی هستند گفت : اگر مداحی نماز صبحش ترک و اهل عبادت و تدین و همچنین تلاش برای تلمذ از محضر اساتید هنر شریف مداحی نباشد، نباید انتظار رشد و پیشرفت فنی و معنوی در این عرصه را داشته باشد.

مصطفی خورسندی افزود:  شروع کسب مقامات معنوی از انجام واجبات و ترک محرمات شروع می شود و یقینا روح اثرگذاری نفس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، ناشی از همین توجه ویژه به اصول اولیه کار است.

وی خطاب به جوانان علاقمند به هنر مداحی با تأکید بر احترام به والدین و همچنین اساتید پیشکسوت گفت: از فراگیران عزیز مداحی خواهشمندم در مسیر یادگیری از این شاخه به آن شاخه پریدن و مراجعه به اساتید متعدد‌ که موجب ضررهای فنی فراگیران مداحی می شود، خودداری کنند.

خورسندی گفت: وقت گذاشتن روزانه برای مطالعه و شناخت ادبیات مداحی، ردیف‌خوانی صحیح و همچنین دیگر فنون اصلی مداحی باید مورد توجه مداحان جوان قرار گیرد.


نظر شما