شناسهٔ خبر: 19062036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کانون مداحان کشور:

بزرگان مداحی متخلق به اخلاق اسلامی هستند

رئیس کانون مداحان کشور گفت: بزرگان مداحی کشور مقامات معنوی فراوانی کسب کرده و حتی بسیاری از آنان به خاطر مداحی خالصانه خود، کراماتی در برآورده شدن حاجات مردم داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان کشور در اولین مراسم فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش تخصصی مداحی شهرستان ورامین عنوان کرد: شروع کسب مقامات معنوی از انجام واجبات و ترک محرمات شروع شده و یقینا روح اثرگذاری نفس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، ناشی از همین توجه ویژه به اصول اولیه کار است.

خورسندی افزود: اگر مداحی نماز صبحش ترک و اهل عبادت و تدین و همچنین تلاش جهت تلمذ از محضر اساتید هنر شریف مداحی نباشد، نباید انتظار رشد و پیشرفت فنی و معنوی در این عرصه را داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی‌ها صدای خیلی خوبی نداشته ولی به خاطر مقید بودن به اعمال نیک سفارش شده از جمله زیارت عاشورای روزانه، به مقامات عالی مداحی اهل‌بیت رسیده و مورد توجه خاصه خاندان آل‌الله در زندگی و در زمان مرگ، واقع شدند.

خورسندی در این مراسم که جمعی از فراگیران و مداحان اهل بیت(ع) و همچنین جمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند، تاکید کرد: بزرگان مداحی که خودشان متخلق به اخلاق اسلامی هستند با حضرت اباعبدالله محشور شده و کسانی نیز که فقط به دنبال شهرت باشند، به هیچ درجه‌ای نمی‌رسند.

وی خطاب به جوانان علاقمند به هنر شریف مداحی با تأکید بر احترام به والدین و همچنین اساتید پیشکسوت گفت: از فراگیران عزیز مداحی خواهشمندم در مسیر یادگیری از این شاخه به آن شاخه پریدن و مراجعه به اساتید متعدد‌ که موجب ضررهای فنی فراگیران مداحی می شود، خودداری کنند.

خورسندی افزود: وقت گذاشتن روزانه برای مطالعه و شناخت ادبیات مداحی، ردیف‌خوانی صحیح و همچنین دیگر فنون اصلی مداحی را جدی گرفته و با تمسک به حضرت اباعبدالله(ع) در راه نشر فرهنگ اصیل تشیع، زمین‌خورده خاندان اهل بیت عصمت و طهارت باشید تا آنان نیز شما را به سمت کسب مقامات عالی هدایت کنند.

وی خطاب به اساتید حاضر در مراسم، اذعان کرد: خواهش می کنم که اساتید معظم در همان اول دوره‌ها، مطالب کلیدی از جمله اشعار و نوحه‌های شاخص در شان تمام اهل بیت را به فراگیران آموزش دهند.

انتهای پیام/ن

نظر شما