شناسهٔ خبر: 19069776 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش هنرمندان برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد

هنرمندان کشورمان در پویش ارمغان، برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد دور هم جمع شدند و دستبند سفیر این پویش به مبلغ 7.5 میلیوان تومان فروخته شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما‎؛ شب گذشته هنرمندان کشورمان با همراهی شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران گرد هم آمدند تا از زنان زندانی جرائم غیرعمد کشور دستگیری کنند.
در این مراسم همه هنرمندان دستبندی به نشانه همراهی با پویش ارمغان آزادی در دست داشتند تا برای  مادران و دخترانی که ناخواسته پا به زندان گذاشته بودند؛ زمینه آزادی فراهم شود.
-تلاش برای آزادی 200زندانی زن
شهیندخت مولاوردی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 200 زن در سراسر ایران زندانی هستند‏‌؛ افزود: بیش از 90 درصد این زنان که ناخواسته سر از زندان درآورده اند و کانون خانواده آنها از هم گسیخته شده است هیچ سابقه کیفری ندارند.
وی تصریح کرد: این زنان ناخواسته وارد زندان شده اند و جرم آنها  شکست های مالی به واسطه چک و ضمانت است.
مولاوردی با اشاره به پویش ارمغان آزادی و ضمن تقدیر از همراهی هنرمندان کشور افزود: این پویش ارزشمند از میلاد حضرت زهرا (س) شکل گرفت و با حرکت های جدی سحر دولتشاهی به عنوان سفیر  پویش، تاکنون بیش از 250 میلیون تومان با حمایت های خیران به حساب واریز شده اما برای آزادی 200 زن زندانی به کمک های بیشتری نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شد تا از زنان و مردان شاغل دعوت کنیم 5 رقم آخر فیش‌های حقوقی خود را به آزادی زنان زندانی اختصاص دهند، گفت: همزمان دعوت عمومی نیز برای واریز وجوه نقدی به درگاه الکترونیکی اعلامی از سوی ستاد دیه مطرح شد و تاکنون حدود 18 هزار نفر با بیش از 250 میلیون تومان یاریگر این پویش خیرخواهانه بودند.
ـ تلاش برای بازگشت زنان به خانه
در ادامه این مراسم سحر دولتشاهی که از طرف جامعه هنری کشورمان به عنوان سفیر این پویش فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در این پویش به دنبال آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد هستیم تا آنها هم به جمع خانواده برگردند.
این هنرمند کشورمان تصریح کرد: فرزندان زنان زندانی جرائم غیرعمد با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که هر کدام از ما با یک کمک کوچک و اختصاص مبلغی می توانیم در رهایی مادرانشان قدم برداریم.
وی گفت: برای موفقیت در این پویش نیاز به حمایت همه آحاد مردم داریم تا در این حرکت پسندیده قدم های خوبی برداریم.
-آغاز گلریزان با فروش دستبند سفیر پویش
در آغاز مراسم گلریزان, دستبند سحر دولتشاهی سفیر پویش ارمغان آزادی؛ به حراج گذاشته شد تا مبلغ نهایی فروش دستبند به نفع زنان زندانی جرائم غیرعمد هزینه شود.
این دستبند ابتدا توسط امیر نعمت بنی‌آدم، یکی از خیران بزرگ مدرسه ساز ایران به قیمت پایه 2 میلیون تومان حراج شد، سپس محراب قاسم خانی مبلغ 3 میلیون تومان را پیشنهاد داد، در ادامه یکی از اعضاء گروه یاران مهر قیمت 4 میلیون را اعلام کرد، محراب قاسم خانی یک میلیون به پیشنهاد یاران مهر افزود و در ادامه یاران مهر هم قیمت6 میلیون را پیشنهاد کرد.
در ادامه سحر دولتشاهی هم قیمت 6 میلیون را پیشنهاد داد؛ باران کوثری برای خرید مبلغ 7 میلیون  تومان را اعلام کرد که در نهایت امیرنعمت بنی‌ادم، آن را به قیمت 7.5میلیون تومان به نفع  پویش خرید و جالب اینکه دستبند را به دولتشاهی تقدیم کرد و این دستبند که به قول دولتشاهی قیمت چندانی نداشت پس از حراج خیریه دوباره به صاحبش برگشت.
- عزم همگانی برای آزادی زنان زندانی
در مراسم گلریزان  شب گذشته بخشی از مبلغ آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد تامین شد اما برای آزادی بیش از 200 زن باید 10 میلیارد تومان جمع آوری شود که نیاز به عزم خیرخواهانه همگانی دارد.
علاقمندان برای شرکت در این پویش خیرخواهانه می توانند با شماره گیری (ستاره 780ستاره 101 مربع) مبالغ خود را برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد واریز کنند تا آنها نیز به جمع خانواده هایشان برگردند.

گزارشگر: ملیحه پژمان

نظر شما