شناسهٔ خبر: 19062208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مردم براي آگاهي از جزئيات سهام عدالت نيم‌ميليون بار تلفن زدند

روزنامه جوان

تماس تلفني با مركز پاسخگويي مردمي سهام عدالت از مرز نيم ميليون ارتباط عبور كرد.

صاحب‌خبر -
تماس تلفني با مركز پاسخگويي مردمي سهام عدالت از مرز نيم ميليون ارتباط عبور كرد.
به گزارش تسنيم، از اوايل اسفندماه پارسال مركز پاسخگويي مردمي سهام عدالت براي پاسخگويي به پرسش‌هاي مشمولين سهام عدالت راه‌اندازي شده و شماره تلفن 83338- 021 اين مركز با 90 خط و 20 نفر كارشناس در حال پاسخگويي به پرسش و ابهامات مشمولين است. بر اين اساس سازمان خصوصي‌سازي اعلام كرد در يك و نيم ماه فعاليت اين مركز، بيش از 500 هزار تماس تلفني با مركز پاسخگويي مردمي سهام عدالت برقرار شده است.
 
  ۹ ميليون نفر براي دريافت سود سهام عدالت شماره حساب دادند
همچنين سامانه سهام عدالت از 16 اسفند سال گذشته با حضور معاون اول رئيس‌جمهور در حالي رونمايي شده و آغاز به كار كرده است كه مشمولين با مراجعه به آن مي‌توانند از ميزان اقساط پرداخت شده و ارزش سهام عدالت خود آگاهي يابند و نسبت به پرداخت نقدي باقيمانده اقساط سهامشان اقدام كنند كه به نوعي مرحله نخست از مراحل سه‌گانه آزادسازي سهام عدالت تلقي مي‌شود.  اين گزارش مي‌افزايد: در پي آغاز به‌كار فاز اول ساماندهي سهام عدالت كه به موضوع راه‌اندازي سامانه اين سهام و ارائه صورتحساب به مشمولين اختصاص دارد، فاز دوم ساماندهي اين سهام نيز هفته گذشته توسط سازمان خصوصي‌سازي شروع شد.
در اين فاز مشمولان سهام عدالت بايد شناسه حساب بانكي ايران (شِبا) خود را از طريق سامانه اين سهام به سازمان خصوصي‌سازي جهت دريافت سود سهام عدالت اعلام كنند.
بر اين اساس تازگي‌ها سازمان خصوصي‌سازي با انتشار گزارشي اعلام كرده ثبت شماره شبا بانكي مشمولين سهام عدالت در سامانه اين سهام به نشاني www. samanese. ir در كمتر از يك هفته به مرز 9 ميليون شبا نزديك شده است. اين سازمان همچنين از مشمولين خواسته با رعايت زمان‌بندي مطلوب و كمال دقت به طور روزانه شماره شبا بانكي خود را به سامانه اعلام كنند.
گفتني است هر يك از مشمولان سهام عدالت كه داراي شماره حساب معتبر نزد يكي از بانك‌ها يا مؤسسات مالي و اعتباري مورد تأييد بانك مركزي(عضو شبكه شتاب بانكي) هستند، بايد با مراجعه به شعب بانك يا مؤسسه مزبور يا از طريق سايت اينترنتي و دستگاه‌هاي خودپرداز دستگاه‌هاي ( ATM  )و ساير امكانات بانك‌ها نسبت به دريافت شناسه حساب بانكي ايران(شِبا) 24 رقمي مربوط به حساب بانكي خود اقدام كنند.  همچنين مشمولين سهام عدالت كه شخصاً داراي حساب معتبر بانكي نيستند، بايد با مراجعه به يكي از بانك‌ها يا مؤسسات مالي و اعتباري نسبت به افتتاح حساب و سپس اخذ شناسه حساب بانكي ايران (شِبا ) 24 رقمي آن حساب اقدام كنند.
نكته قابل توجه اينكه هر يك از مشمولين سهام عدالت بايد صرفاً شناسه حساب بانكي ايران (شِبا) كه حساب بانكي مرتبط آن به اسم شخص وي مي‌باشد را در اختيار داشته باشد و امكان اعلام شناسه حساب بانكي ايران(شِبا) مربوط به ولي، قيم، وكيل يا فرد ديگري وجود ندارد.
اين گزارش مي‌افزايد: شناسه حساب بانكي ايران كه به اختصار «شِبا» ناميده مي‌شود، شماره‌اي است 24 رقمي كه يك حساب بانكي را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانكي ايران مشخص مي‌كند و پيش از آن واژه IR آمده است.

برچسب‌ها:

نظر شما