شناسهٔ خبر: 18993524 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ال‌کلاسیکوی شماره 662 امشب برگزار می‌شود

مثلث‌های ناقص!

صاحب‌خبر -

شهروند| باز هم ال‌کلاسیکو و باز هم حساسیت‌های بالای دوئل این دو غول اسپانیایی که در سال‌های اخیر به اوج آمادگی خود رسیده‌اند و به همین دلیل همواره بازی‌های رودرروی آنها غیرقابل پیش‌بینی است. برخلاف رئال که در خانه خودش با خیال آسوده‌تر بازی می‌کند؛ بارسلونا یک بازی مرگ و زندگی را در پیش خواهد داشت، اگرچه بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا شرایط روحی جالبی هم ندارد. با توجه به خروج قطعی سرمربی بارسلونا در پایان فصل، این آخرین مصاف زیدان و انریکه خواهد بود. رقابتی که از ساعت 23: 15 به وقت تهران آغاز می‌شود.
جای خالی 2 ستاره
از مثلث BBC و MSN امشب هر کدام یک ضلع کم دارد. زیدان از ناآمادگی گرت بیل با وجود بهبودی نسبی‌اش بعد از یک مصدومیت جدی خبر داده و غیبت او را محتمل دانسته است. بنابراین امشب کهکشانی‌ها احتمالا با ترکیبی به میدان می‌روند که در بازی اخیرشان مقابل بایرن‌مونیخ قرار گرفتند. از سوی دیگر نیمار، ستاره برزیلی بارسلونا که می‌توانست خیلی به کار انریکه بیاید، به دلیل محرومیتی که فدراسیون فوتبال اسپانیا برایش در نظر گرفته، از ال‌کلاسیکو محروم شده تا سرمربی آبی‌واناری‌پوشان برای انتخاب جانشین او با چالش جدی روبه‌رو باشد.
کُری عجیب 2 ملی‌پوش
جرارد پیکه، مدافع اسپانیایی بارسلونا با وجود این‌که با کاپیتان رئال‌مادرید در تیم‌ملی در یک خط بازی می‌کند اما دایما با او در سال‌های اخیر کُری‌خوانی شدیدی داشته است. این دو مدافع تنومند در شبکه‌های اجتماعی بارها خشم هواداران حریف را برانگیخته‌اند. آخرین نمونه این اتفاقات هفته گذشته بعد از برتری رئال مقابل بایرن با 2 گل آفساید بود که پیکه تصاویری از آن را روی توییتر منتشر کرده بود. جالب این‌که بارها راموس و پیکه تأکید کردند رابطه بسیار سردی با هم دارند.
درآمد 45‌میلیون دلاری
شاید باورش سخت باشد که یک مسابقه فوتبال که در مجموع 90 دقیقه به طول می‌انجامد، درآمد هنگفت 45‌میلیون دلاری را برای اسپانسرها دربرداشته باشد اما همین اتفاقات است که ال‌کلاسیکو را به بزرگترین رقابت باشگاهی در سطح فوتبال جهان تبدیل کرده است. ال‌کلاسیکوی امشب 45.5‌میلیون دلار ارزش رسانه‌ای برای اسپانسرها دارد. این رقم از طریق اسپانسرهای پیراهن، لوگوهای روی کفش‌ بازیکنان، تبلیغات در ورزشگاه و غیره به دست می‌آید که البته در بازی امشب چون در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود، سهم بیشتری به رئال‌مادرید خواهد رسید.
زیدان همچنان بی‌شکست
265بار پیش از این تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در چارچوب تمامی مسابقات به مصاف یکدیگر رفته‌اند که از این تعداد، 173 مسابقه در لالیگا انجام شده است. پیش از این کهکشانی‌های شهر مادرید در مجموع 97 بار برنده شده‌اند و نسبت به تعداد بردهای بارسلونا که به 109 رسیده است، فاصله دارد. با این حال جالب است بدانید در چارچوب لالیگا رئال‌مادرید آمار بهتری دارد و 72 برد به دست آورده، در شرایطی که بارسلونا 68 برد کسب کرده است. از سوی دیگر در مصاف‌های رودرروی زیدان و انریکه، آمار اسطوره فرانسوی رئال بهتر است چون او فقط 2 بار در ال‌کلاسیکو هدایت تیمش را برعهده داشته و یک برد و یک تساوی به دست آورده است.
ایستگاه 266، مرگ یا زندگی؟
امشب غول‌های فوتبال اروپا در شرایطی در چارچوب هفته سی‌وسوم لالیگا به مصاف هم می‌روند که دویست‌وشصت‌و‌ششمین جدال آنها تأثیر مستقیم در قهرمانی یکی از آنها در این فصل لالیگا خواهد داشت. رئال از ضعف بارسلونا در طول این فصل به خوبی استفاده کرده و با یک بازی کمتر 3 امتیاز بیشتر کسب کرده است. بازی امشب می‌تواند برای مسی و یارانش حکم مرگ و زندگی داشته باشد و آنها با وجود این‌که در خانه حریف بازی می‌کنند، فقط نیاز به کسب 3 امتیاز دارند. از سوی دیگر سفیدپوشان هم به واسطه حمایت هوادارانشان در سانتیاگو برنابئو قطعا برای برد وارد زمین می‌شوند،
 اگرچه مساوی هم می‌تواند برای آنها تقریبا حکم قهرمانی این فصل را داشته باشد. انریکه که اعلام کرده قطعا در پایان فصل از بارسلونا جدا می‌شود، هم دوست ندارد از آخرین ال‌کلاسیکویی که در آن شرکت می‌کند، خاطره تلخی داشته باشد و هم برای زنده نگه داشتن امید هواداران بارسلونا به قهرمانی لالیگا محکوم به برد است. بارسلونا برخلاف رئال لیگ قهرمانان را هم از دست داده و برای کسب جام قهرمانی لالیگا باید به هر دری بزند تا فصلی را بدون جام به پایان نرساند.

 

نظر شما