شناسهٔ خبر: 18981401 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان آغاز شد/ پذیرش تنها در بخش آقایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفدهمین دوره ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز، دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز هفدهمین دوره ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم این مؤسسه خبر داد و گفت: این دوره ثبت‌نام از امروز، دوم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی با بیان اینكه امسال تنها در بخش آقایان در مدارس شبانه‌روزی پذیرش داریم و بانوان تنها می‌توانند در مدارس عادی و روزانه اقدام به حفظ كل قرآن كریم كنند، افزود:‌ به همین جهت امسال 8 مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الاحزان نسبت به تربیت حافظان كل قرآن كریم اهتمام می‌ورزند.
شاهسونی ادامه داد: این مدارس در شهرهای بیرجند، مشهد، تهران، شیراز،‌ صحرارود فسا، قرآن‌آباد و لای خرمی استهبان قرار دارند و مدرسه قلعه گنج كرمان نیز چون مربوط به بانوان بود تنها در بخش روزانه فعالیت خواهد داشت.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با یادآوری اینكه راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم از ابداعات مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: در سال 80 نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم كشور به‌همت مؤسسه بیت‌الاحزان در روستای قرآن‌آباد ایران راه‌اندازی شد و به مرور با استقبال جوانان و نوجوانان در اقصی نقاط كشور گسترش یافت و به واسطه حافظان این مدارس در سال‌های بعد در شهرهای دیگر راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینكه پایگاه راه‌اندازی این مدارس روستای قرآن‌آباد و لای خرمی استان فارس بوده است، به تبیین شرایط ثبت‌نام در این مدارس پرداخت و گفت: پذیرش در این مدارس تنها در رده سنی 14 تا 22 سال و به شرط مجرد بودن و همچنین تسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم است.
شاهسونی با تصریح اینكه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس www.beytolahzan.ir مراجعه كنند، گفت: از متقاضیان شركت در این مدارس ابتدا مصاحبه تلفنی در طی خردادماه انجام شده و بعد از آن نیز مصاحبه حضوری در اواخر خرداد برگزار خواهد شد ضمن اینكه شروع كلاس‌های دوره آزمایشی نیز از اول تیرماه خواهد بود.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری اینكه دوره آزمایشی معمولاً 50 روزه است، گفت: این دوره آزمایشی نیز جزو طرح ملی رحله 3 نیز در نظر گرفته می‌شود كه افرادی كه در این طرح شركت كرده‌اند در صورت موفقیت می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن نیز شركت كنند.
وی اظهار كرد: بعد از اتمام دوره آزمایشی، آزمونی از شركت‌كنندگان به عمل آمده و در صورت پذیرش وارد دوره یكساله حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم خواهند شد و بعد از گذشت یك سال و حفظ كل قرآن كریم نیز جشن فارغ‌التحفیظی برای این حافظان قرآن برگزار خواهد شد.
شاهسونی در بخش پایانی سخنان خود این مدارس را مدارس انسان‌ساز عنوان كرد و گفت: زندگی و تحصیل در این مدارس كاملاً به سبك زندگی دینی است و در آن شركت‌كنندگان هر روز دو صفحه از قرآن كریم را به همراه تفسیر و تدبر در قرآن حفظ می‌كنند ضمن اینكه چون این مؤسسه مزین به نام حضرت زهرا(س)، قرآن‌آموزان نیز ارادت خاصی به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت دارند.

نظر شما