شناسهٔ خبر: 18996931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان

هفدهمین دوره ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آغاز شد.

صاحب‌خبر -
آغاز ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز فارس، حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: این دوره ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه امسال تنها در بخش آقایان در مدارس شبانه‌روزی پذیرش داریم و بانوان تنها می‌توانند در مدارس عادی و روزانه اقدام به حفظ کل قرآن کریم کنند، افزود:‌ به همین جهت امسال ۸ مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الاحزان نسبت به تربیت حافظان کل قرآن کریم اهتمام می‌ورزند.
شاهسونی ادامه داد: این مدارس در شهرهای بیرجند، مشهد، تهران، شیراز،‌ صحرارود فسا، قرآن‌آباد و لای خرمی استهبان قرار دارند و مدرسه قلعه گنج کرمان نیز چون مربوط به بانوان بود تنها در بخش روزانه فعالیت خواهد داشت.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با یادآوری اینکه راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم از ابداعات مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: در سال ۸۰ نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم کشور به‌همت مؤسسه بیت‌الاحزان در روستای قرآن‌آباد ایران راه‌اندازی شد و به مرور با استقبال جوانان و نوجوانان در اقصی نقاط کشور گسترش یافت و به واسطه حافظان این مدارس در سال‌های بعد در شهرهای دیگر راه‌اندازی شد.
وی گفت: پذیرش در این مدارس تنها در رده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال و به شرط مجرد بودن و همچنین تسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.
شاهسونی با بیان اینکه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس www.beytolahzan.ir مراجعه کنند، گفت: از متقاضیان شرکت در این مدارس ابتدا مصاحبه تلفنی در خردادماه انجام شده و بعد از آن نیز مصاحبه حضوری در اواخر خرداد برگزار خواهد شد ضمن اینکه شروع کلاس‌های دوره آزمایشی نیز از اول تیرماه خواهد بود.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری اینکه دوره آزمایشی معمولاً ۵۰ روزه است، گفت: این دوره آزمایشی نیز جزو طرح ملی رحله ۳ نیز در نظر گرفته می‌شود که افرادی که در این طرح شرکت کرده‌اند در صورت موفقیت می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن نیز شرکت کنند.
وی اظهار کرد: بعد از اتمام دوره آزمایشی، آزمونی از شرکت‌کنندگان به عمل آمده و در صورت پذیرش وارد دوره یکساله حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم خواهند شد و بعد از گذشت یک سال و حفظ کل قرآن کریم نیز جشن فارغ‌التحفیظی برای این حافظان قرآن برگزار خواهد شد.

نظر شما