شناسهٔ خبر: 18972041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان قرعه‌کشي شد

رئال به اتلتيكو خورد، يووه به موناكو

روزنامه جوان

با مصاف دو تيم مادريدي و موناکو با يووه چهره دو فيناليست اين فصل ليگ قهرمانان اروپا مشخص مي‌شود.

صاحب‌خبر -
نویسنده: شيوا نوروزي

با مصاف دو تيم مادريدي و موناکو با يووه چهره دو فيناليست اين فصل ليگ قهرمانان اروپا مشخص مي‌شود. پس از صعود چهار تيم برتر قاره سبز به نيمه‌نهايي قرعه‌کشي اين مرحله ديروز در شهر نيون سوئيس برگزار شد که بر اين اساس رئال‌مادريد با اتلتيکومادريد و موناکو با يوونتوس ديدار مي‌کنند. در حالي که جاي خالي بارسلونا و بايرن‌مونيخ احساس مي‌شود دو تيم صعودکننده به فينال 13 خردادماه در ورزشگاه ملي ولز در شهر کارديف براي کسب جام قهرماني مقابل هم صف‌آرايي مي‌کنند.
  
اتلتيکو – رئال‌مادريد
رويارويي دو تيم اسپانيايي در نيمه‌نهايي مهم‌ترين اتفاق قرعه‌کشي ديروز بود. رئال و اتلتيکو يک‌بار ديگر سد راه هم شدند تا از بين اين دو رقيب مادريدي تنها يک تيم به ديدار نهايي راه يابد. تيم زين‌الدين زيدان که در بازي رفت ميزبان است با اقتدار باواريايي‌ها را از پيش‌رو برداشت و به نظر مي‌رسد رئالي‌ها براي دفاع از عنوان قهرماني فصل گذشته خود عزم‌شان را جزم کرده‌اند. برتري قاطع قوهاي سفيد مقابل تيم آنچلوتي انگيزه رونالدو و هم‌تيمي‌هايش را براي تصاحب دومين جام قهرماني پياپي به شدت افزايش داده است. در اين بين و طبق قرعه‌کشي انجام شده تيم دوم پايتخت اسپانيا در مقابل رئال قدعلم کرده است. تيم سيمئونه در دور قبل لسترسيتي قهرمان ليگ جزيره را با حداقل گل مغلوب کرد و به نيمه‌نهايي رسيد. با اين وجود راه‌راه‌پوشان ثابت کرده‌اند توانايي انجام کارهاي بزرگ را دارند. دربي شهر مادريد بدون شک حساسيت‌هاي خاص خود را خواهد داشت، به ويژه که در لاليگا رويارويي دو تيم در بازي رفت به سود رئال تمام شده و در بازي برگشت نيز هر دو تيم به تساوي رضايت دادند. در چهارسال اخير اين سومين باري است که روخي بلانکو به نيمه‌نهايي صعود مي‌کند. اين پنجمين رويارويي تيم‌هاي مادريدي در رقابت‌هاي اروپايي است و کهکشاني‌ها همواره پيروز ميدان بوده‌اند. در سه سال اخير رئال و اتلتيکو سه بار سد راه هم شده‌اند، در سال 2015 در يک‌چهارم نهايي و در سال‌هاي 2014 و 2016 در فينال که هر سه بازي نيز به سود رئال به پايان رسيده است. رئال در هفت بازي گذشته‌اش با تيم‌هاي اسپانيايي طعم شکست را نچشيده است. کلمته ويلاورده، مدير ورزشي اتلتيکو در واکنش به قرعه اين تيم اظهار داشت: «هواداران ما دو شکست در فينال را از ياد برده‌اند و با تلاشي که بازيکنان مي‌کنند اميدواريم در بازي برگشت در ويسنته کالدرون کار را تمام کنيم.»
  
موناکو – يووه
از بين نماينده فرانسه و ايتاليا يک تيم فينال فصل 2016- 2017 را تجربه خواهد کرد. موناکو که در مجموع شش بر سه دورتموند را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده حالا يوونتوسي‌ها را پيش‌روي خود مي‌بيند که براي رسيدن به فينال برنامه ويژه دارد. حال آنکه بانوي پير با حذف بارسلونا دست به کار بزرگي زده و نشان داده در اين فصل حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. يووه با ارائه بازي حساب شده، اجازه نداد معجزه نيوکمپ دوباره تکرار شود. نبرد دو تيم در سال 2015 در يک‌چهارم نهايي به سود يوونتوس به پايان رسيده اين در حالي است که بانوي پير همانند رئال در اين فصل ليگ قهرمانان به هيچ تيمي نباخته و حالا بايد ديد شاگردان ماسيميليانو آلگري مي‌توانند رؤياي حضور در کارديف را به واقعيت برسانند يا نه. پاول ندود، نايب‌رئيس باشگاه يوونتوس صعود به فينال را هدف اين تيم عنوان کرد: «بازيکنان ما تمرکز کافي براي ادامه ليگ قهرمانان را دارند و مي‌خواهند تا جاي ممکن در اين رقابت‌ها پيشروي کنند. در ليگ قهرمانان نبايد حتي يک موقعيت را از دست داد. ما با تمام پتانسيل خود مقابل موناکو قرار خواهيم گرفت. يووه بازي فوق‌العاده‌اي را مقابل بارسلونا انجام داد، اما هدف ما قهرماني در اين رقابت‌هاست. عاشق آلگري هستيم. او کارش را به قدري در يوونتوس خوب انجام داده که ديگري جاي هيچ‌گونه انتقادي باقي نگذاشته است.»
  
ليگ اروپا
قرعه‌کشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ اروپا هم در مقر يوفا انجام شد و تيم‌هاي صعودکننده حريفان خود را شناختند. طبق برنامه آژاکس آمستردام با ليون روبه‌رو مي‌شود و سلتاويگو نيز در بازي رفت ميزبان منچستريونايتد است. شياطين سرخ به رهبري خوزه مورينيو براي تصاحب ليگ اروپا خيز برداشته‌اند و اين نخستين باري است که سلتاويگو من‌يونايتد رودرروي هم قرار مي‌گيرند.

نظر شما