شناسهٔ خبر: 18936651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

از سرگیری خروج غیرنظامیان از فوعه و کفریا/تخلیه اهالی چند شهر سوریه ادامه دارد

خبرگزاری میزان- روند خروج غیرنظامیان از «فوعه و کفریا» و افراد مسلح از «زبدانی» روز چهارشنبه از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -
ادامه روند خروج غیرنظامیان از فوعه و کفریا
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، منابع خبری گزارش دادند که روز چهارشنبه روند خروج غیرنظامیان از «فوعه و کفریا» و افراد مسلح از «زبدانی» از سر گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بامداد روز چهارشنبه حدود 3 هزار نفر از شهروندان فوعه و کفریا این دو شهر را ترک و به حلب منتقل شده و در مقابل 300 نفر افراد مسلح نیز شهر زبدانی را ترک کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های سوریه روز چهارشنبه 45 اتوبوس برای تخلیه ساکنان دو شهر فوعه و کفریا وارد این دو شهر شدند و 11 اتوبوس نیز برای خارج کردن افراد مسلح وارد شهر الزبدانی شدند.

روز جمعه گذشته و براساس توافق انجام شده در تاریخ 4 آوریل، تخلیه ساکنان دو شهر «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب و انتقال آنها به ریف حلب و نیز خروج افراد مسلح از دو شهر «مضایا» و «زبدانی» در ریف دمشق آغاز شد.

بر اساس توافق 4 ماه آوریل قرار است افراد مسلح از دو شهر زبدانی و مضایا در ریف دمشق که در کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد خارج شوند و در ازای خروج این افراد مسلح، غیرنظامیان ساکن فوعه و کفریا نیز از این دو شهر خارج و به ریف حلب منتقل می‌شوند.

این در حالی است که روز یکشنبه 15 آوریل انفجار انتحاری به وسیله تروریست‌های «احرارالشام»در مسیر اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان فوعه و کفریا رخ داد که در پی این انفجار انتحاری 126 تن جان خود را از دست دادند که 68 نفر از آنان کودکان بودند.



انتهای پیام/

نظر شما