شناسهٔ خبر: 66738264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رسانه‌های صهیونیستی:

حماس اسرائیل را شکست داد

رسانه‌های اسرائیلی امروز شنبه پس از ۲۲۶ روز جنگ غزه، با بیان این‌که رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش ناکام مانده، تاکید کردند که حماس در سطوح مختلف، تل‌آویو را شکست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، وبگاه اسرائیلی civilpress اسرائیل نوشت کهپس از ۷ ماه جنگ علیه نوار غزه و در مرز شمالی با لبنان، می توان گفت: «حماس در نوار غزه از نظر نظامی و سیاسی در مقابل افکار عمومی جهان پیروز شده است.

این وبگاه نوشت که برخی اسرای اسرائیلی طی روزهای اخیر بازگشتند اما در تابوت. آن هم پس از کشته شدن شمار زیادی از سربازان اسرائیلی. از دیگر سو، نیروهای اسرائیلی برای مانور در محله‌هایی که در ابتدای تهاجم زمینی به نوار غزه وارد آن شده بودند، بازگشته‌اند. امری که نشان دهنده عقب‌رفت و عدم کنترل اسرائیل بر این مناطق است.

رسانه‌های اسرائیلی به موضوع اسکله دریایی در نوار غزه نیز اشاره کردند و نوشتند که این اسکله در حالی راه‌اندازی می‌شود که پیش از این اسرائیل خود ورود کمک‌های بشردوستانه را تحت کنترل داشت.

یک فرمانده سابق لشکر غزه نیز گفت که «ارتش در غزه در حال دست و پازدن است و واضح است که ما به اهداف اعلامی نخواهیم رسید».

پیش از این نیز، روزنامه تایمز اسرائیلی نیز نوشت که با وجود گذشت بیش از ۷ ماه از جنگ در نوار غزه،جنبش حماس همچنان در غزه «زنده و پر جنب و جوش» است.

به اذعان این روزنامه، حماس کنترل غیرنظامی قابل توجهی بر شهرهای نوار غزه که نیروهای اسرائیلی به آنها حمله کردند و سپس از آن عقب نشینی کردند، دارد.

این روزنامه تاکید کرد که حماس نه تنها توانست بقای خود را حفظ کند، که «به نظر می رسد درباره فرصت‌های تضمین بازگشتش به قدرت در غزه، «جسورتر» هم شده است.

روزنامه نیویورک‌ تایمز آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که اسرائیل در تحقق دو هدف اعلامی نابودی حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی پس از گذشت بیش از ۷ ماه از جنگ شکست خورده است.

نظر شما