شناسهٔ خبر: 1890794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد عاملان اسيدپاشي اصفهان را به اشد مجازات برسانيد

صاحب‌خبر -
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه اسيدپاشي در اصفهان گفت: از كساني كه مسئوليت دارند مي‌خواهيم هر چه سريعتر عوامل اين حوادث را شناسايي كرده و به اشد مجازات برسانند.
آيت‌الله موحدي كرماني، با تسليت رحلت آيت‌الله مهدوي‌كني و با بيان اينكه اين مصيبت داغي بود كه بر دل ما گذاشته شد، گفت: اگر كسي بخواهد سوابق درخشان آيت‌الله مهدوي كني را ببيند به پيام تسليت مقام معظم رهبري دقت كند. اين پيام، يك پيام كامل و جامع بود.
به گزارش خبرگزاري مهر، وي به سابقه مبارزاتي مرحوم آيت‌الله مهدوي كني، شكنجه‌ها و زنداني شدنش اشاره كرد و افزود: مرحوم آيت‌الله مهدوي كني در شوراي انقلاب عضويت داشت و نماينده امام(ره) در هيات حل اختلاف مسئولان نظام بود. وي همچنين در كابينه شهيد رجائي و باهنر حضور داشت.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينكه مرحوم آيت‌الله مهدوي كني زماني اين پست‌ها را برعهده گرفت كه مي‌گفتند غير از ايشان كسي نمي‌تواند اين مسئوليت‌ها را اداره كند، يادآور شد: رياست دانشگاه امام صادق(ع) كم مساله‌اي نبود. آيت‌الله مهدوي كني احساس مي‌كرد بايد جوانان را پرورش دهد كه به حمدالله بسيار خوب هم موفق شد.
آيت‌الله موحدي كرماني در ادامه با اشاره به حادثه اسيدپاشي در اصفهان گفت: بسيار حادثه دلخراش، زشت و غيرانساني بود و همه را متاثر كرد. شديدا اين عمل قبيح را محكوم مي‌كنيم.
وي افزود: از كساني كه مسئوليت دارند مي‌خواهيم هر چه سريعتر عوامل اين حوادث را شناسايي كرده و به اشد مجازات برسانند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حكم اعدام شيخ نمر تصريح كرد: نظام سعودي آيت‌الله نمر را به حكم اعدام محكوم كرده است، به عربستان هشدار مي‌دهيم حواسش جمع باشد؛ چراكه به گفته شيخ احمد كريمه استاد دانشگاه الازهر يك سوم جمعيت عربستان شيعه است و اعدام اين روحاني مبارز شيعه براي عربستان گران تمام مي‌شود.
آيت‌الله موحدي كرماني با اشاره به تصويب كاپيتولاسيون در زمان شاه كه در همين ايام به تصويب رسيده بود، گفت: همه مي‌دانيم معناي كاپيتولاسيون چيست يعني هر جنايتي آمريكا در ايران انجام مي‌داد، هيچ كس اجازه نداشت متاثر شود و اقدامي انجام دهد. امام خميني(ره) آن زمان فرمودند ايران را فروختند.
وي به گراميداشت ياد شهيد حسين فهميده اشاره كرد و گفت: امام(ره) فرمودند رهبر ما نوجوان 13 ساله است عجيب است انقلاب چه انسان‌هايي را در درون خود پرورش داده است.
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به آغاز ماه محرم به قيام امام حسين(ع) اشاره كرد و به تشريح فلسفه عاشوراي حسيني پرداخت.

نظر شما