شناسهٔ خبر: 1886132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

خطيب جمعه تهران:

اعدام آيت الله نمر براي عربستان گران تمام مي شود/عاشورا آموزه تحمل سختي ها براي خداست

امام جمعه موقت تهران با تسليت مصيبت رحلت جانسوز عالم رباني ، مجاهد و متقي مرحوم ايت الله مهدوي کني آن را داغي بزرگ بر دل همگان دانست.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله موحدي کرماني با اشاره به پيام تسليت مقام معظم رهبري در اين زمينه گفت : اگر کسي بخواهد ا ندکي با سوابق درخشان اين عالم آشنا شود به محتواي پيام تسليت مقام معظم رهبري که جامع الاطراف بود توجه کند.
وي در بيان سوابق انقلابي مرحوم آيت الله مهدوي کني به مبارزات طولاني ايشان برضد طاغوت ، زنداني شدن هاي متعدد ،تبعيد و شکنجه اشاره کرد و افزود: آيت الله مهدوي کني با عضويت در شوراي انقلاب و مديريت کميته هاي انقلاب خدمات ارزنده اي کرد.
وي اضافه کرد : عضويت در شوراي نگهبان ، هيات حل اختلاف مسئولان و عضويت در کابينه شهيدان رجايي و باهنر به عنوان وزير کشور و همچنين پست نخست وزيري پس از شهادت رجايي و باهنر،عضويت در شوراي انقلاب فرهنگي و بازنگري قانون اساسي، توليت حوزه علميه مروي، امام جمعه موقت تهران و رياست مجلس خبرگان از ديگر سوابق آن مرحوم در مسيرانقلاب بوده است .
ايت الله موحدي کرماني تاکيد کرد: مرحوم آقاي مهدوي کني وقتي مسئوليت را مي پذيرفت که احساس تکليف و وظيفه مي کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاسيس دانشگاه امام صادق عليه السلام با همت آيت الله مهدوي کني براي تربيت نيروهاي شايسته در مديريت کشور گفت: با همت ايشان درحال حاضر نظام ما از فارغ التحصيلان اين دانشگاه در عرصه هاي مختلف استفاده مي کند.
خطيب جمعه تهران با اشاره به مسئوليت دبيرکلي آيت الله مهدوي کني در جامعه روحانيت مبارز به نقش مهم اين تشکل در مبارزه و پيروزي انقلاب اسلامي اشاره کرد وگفت : جامعه روحانيت مبارز تهران متشکل از نمايندگان روحاني 14 منطقه تهران بازوي قوي امام بود که فعالانه در مسير نهضت تلاش مي کرد.
آيت الله موحدي کرماني به ديدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبري و تاکيد هاي ايشان بر وابسته نبودن به منابع نفتي و لزوم اتکا به استعداد نخبگان و جوانان اشاره کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنين حادثه اسيدپاشي در اصفهان را بسيار دلخراش ، زشت و غير انساني خواند و آن را به شدت محکوم کرد و از همه کساني که دراين زمينه مسئوليت دارند خواست هرچه سريع تر عوامل اين اقدام قبيح را که همه ملت را متاثر کرد شناسايي و به شدت مجازات کنند.
خطيب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم حکم دادگاه بدوي عربستان را براي اعدام آيت الله نمر روحاني شيعه و مبارز به شدت محکوم کرد و در اين زمينه به حکام نظام سعودي هشدار داد.
آيت الله موحدي کرماني گفت : براساس اظهار نظر يک استاد دانشگاه الازهر مصر يک سوم جمعيت عربستان شيعه است که قبلا اينگونه نبود و اين آمار نشان مي دهد که جمعيت شيعه در اين کشور رشد کرده است و دولت عربستان بايد بداند که اعدام آيت الله نمر براي آنها گران تمام مي شود و بايد از نتايج آن بترسند.
امام جمعه موقت تهران همچنين به سالروز تصويب قانون کاپيتولاسيون در زمان شاه معدوم وخائن در مجلس شوراي ملي آن زمان اشاره کرد و فرياد ها و اعتراض امام راحل ، عليه اين قانون ظالمانه را يادآور شد.
تجليل از مقام شهيد حسين فهميده و گراميداشت روز بسيج دانش آموزي از ديگر موضوعاتي بود که آيت الله موحدي کرماني به آن اشاره کرد.
وي همچنين به اسارت درآمدن حدود يکصد تروريست عضو گروه داعش به دست ارتش عراق اشاره کرد و با بيان اينکه هدف نيروهاي ائتلاف به رهبري امريکا در سوريه نابود کردن منابع و زيرساخت هاي اين کشور است گفت: ائتلاف امريکا در هدف قراردادن منابع سوريه مصمم تر از مبارزه با داعش و نابود کردن پايگاه هاي تروريستها عمل مي کند.
خطيب جمعه تهران همچنين با استناد به اعترافات يک نوجوان عضو گروه داعش گفت : اين گروه تروريستي با خوراندن داروهاي خاص ، قدرت تفکر و تصميم گيري را از اعضايش مي گيرد و آنان را به عمليات انتحاري وادار مي کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان بايد همه همت خود را مصروف آن کنند که جوانان از طريق ابزارهايي مانند اينترنت و ماهواره به غرقاب تباهي نيفتند.
آيت الله موحدي کرماني با اشاره به نامگذاري امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي و با تاکيد بر وظيفه مسئولان در اين حوزه افزود: اگر باب فرهنگ مبتذل غرب از طريق ماهواره و اينترنت بر روي جوانان معصوم باز شود بايد منتظر سرنوشت آندلس باشيم.
وي تصريح کرد: اگر مسئولان براي اين وظيفه خود کاري نکنند بايد بدانند که سيلي سختي در دنيا و عذاب سختي در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.
خطيب جمعه تهران افزود: اگر گناه شايع و نمايان شود مسئوليتش گريبان همه را مي گيرد بنابراين در مقابل گناه آشکار همه مسئولند. خدا نکند در ادارات ما زير ميزي و در قضاي ما رشوه حاکم شود و بودجه کشور که بايد براي رفع نيازهاي همه مردم هزينه شود به عده خاصي برسد و روابط بر ضوابط حاکم شود.
وي در ادامه با اشاره به درس هاي نهضت عاشورا گفت: درباره عاشورا دو بينش وجود دارد اول اينکه انسان متوجه شود اين مصائب بزرگ که بر امام حسين (ع) و يارانش وارد شد دل هر انساني را مي سوزاند و بي اختيار اشک او جاري مي شود که طبعا اين اشکها و ناله ها بسيار ارزشمند است و حتي انبياء الهي هم در مصائب سيدالشهدا اندوهگين اند.
امام جمعه موقت تهران افزود : بر اساس بينش دوم که در ارتباط با بينش اول قرار دارد ،‌ بايد متوجه باشيم چرا اين همه مصيبت بر اهل بيت وارد شد؟ آيا امام حسين (ع) و يارانش غافلگير شدند يا آگاهانه از اين مصائب استقبال کردند؟ و چرا امام حسين (ع) و يارانش عاشقانه به سمت شهادت رفتند؟
وي گفت: امام حسين عليه السلام و يارانش احساس مي کردند که اسلام در خطر بزرگي قرار دارد و شخص پليدي همچون يزيد اسلام را بايد اداره کند و امام فرمودند اگر قرار باشد والي يزيد باشد بايد فاتحه اسلام را خواند.
خطيب جمعه تهران افزود: امام حسين (ع) مي دانست که راهي جز شهادت نيست تا با اين شهادت، نظام حکومتي يزيد را ساقط کند که البته اين چنين هم شد.
آيت الله موحدي کرماني گفت: گاهي براي ياري دين نياز به اين است که انسان هر چه دارد از جان و مال بدهد و از گرفتاريها استقبال کند .
وي افزود: گاهي ايجاب مي کند انسان سختي ها را براي پيشرفت دين و رضايت الهي تحمل کند و معناي ولايت اهل بيت نيز همين جا ظاهر مي شود.
خطيب جمعه تهران افزود: جنگ کربلا جنگ فرد نبود بلکه جنگ دو مکتب و دو فرهنگ بود که يک طرف آن استکبار قرار داشت که مي گفت همه چيز را براي خودم مي خواهم و طرف ديگر هم باور داشت که مي خواهد انسانها را از جهالت و اسارت نجات دهد و براي اين کار جانش را فدا کند.
وي گفت: در يک طرف اين جبهه صداقت و پاکي و در طرف ديگر دروغ و تهمت است، جبهه کفر مقابل انبياء هم تا توانست تهمت زد و دروغ گفت اما وقتي دو جبهه حق و باطل مقابل هم قرار گرفتند ، باطل شکست خورد.
امام جمعه موقت تهران افزود: آمريکا امروز مقابل ايران جبهه باطل را ايجاد کرده اما پيروزي با جبهه صدق است نه با آن کسي که حقايق را تحريف مي کند و وارونه جلوه مي دهد
وي گفت: امام حسين (ع) عده اي سفير به درون جبهه دشمن اعزام کرد و اين حقايق را آنها گفتند و حضرت زينب سلام الله عليها در مجلس يزيد و ابن زياد آنها را جلوي چشم طرفدارانشان رسوا کرد و حضرت سجاد عليه السلام هم در مسجد اموي سخنراني کرد که وقتي سخنان ايشان را مردم شنيدند مسجد يکپارچه گريه و ضجه شد و عده زيادي برخاستند و نماز را هم با يزيد نخواندند.
وي اضافه کرد : در جبهه باطل اين فکر وجود دارد که از هر راهي که شد بايد به هدف رسيد اما در جبهه حق اين طور نيست و امام حسين عليه السلام فرمود کسي که از راه گناه بخواهد به هدف برسد به خطر نزديکتر مي شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: جناح باطل از شمشير و زندان و قتل براي پيروزي استفاده مي کند اما طرف حق از قوانين نظام حق بهره مي گيرد و به وعده هاي خدا اعتماد مي کند و اين منطق بر شمشير قطعا غالب است.

نظر شما