شناسهٔ خبر: 18852606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بثینه شعبان: پیام نشست سوریه، روسیه و ایران حمایت از دمشق و مخالفت با تجاوز آمریکا بود

71516

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تأکید کرد که نشست سه‌جانبه سوریه، روسیه و ایران در مسکو پیام حمایت از سوریه و مخالفت با تجاوز آمریکا به این کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در مقر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گفت: تجاوز آمریکا به سوریه بعد از حمله ساختگی خان شیخون در حومه ادلب خطرناک و توجیه نشدنی است. رسانه‌های غربی نیز که نقش نوک پیکان را در هدف قرار دادن سوریه از نظر سیاسی و رسانه‌ای دارند، همزمان کمپین دروغ و جعل‌سازی را به راه انداخته‌اند.

وی گفت: آمریکا می‌خواهد همچنان وانمود کند که تنها قدرت برتر در جهان است و تلاش می‌کند تا بر روسیه فشار بیاورد هر چند که این یکجانبه‌گرایی قطبی به پایان رسیده است.

شعبان تأکید کرد: تروریست‌ها صدها تن از کودکان سوری را کشتند و برخی از آن‌ها در نتیجه تجاوزات تروریستی انتحاری که مدارس را هدف قرار دادند به شهادت رسیدند اما آمریکا شورای امنیت را از محکوم کردن این جنایت‌ها منع کرد همچنین رسانه‌های غربی دستورات واشنگتن را برای مخفی کردن این جنایت‌ها از چشم جهانیان اجرا کردند.

وی گفت: سوریه با شهادت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل در ژوئن ۲۰۱۴، سلاح شیمیایی در اختیار ندارد. آنچه طی روزهای گذشته رخ داد تحولات عراق در سال ۲۰۰۳ را به یاد ما می‌آورد زمانی که با هدف توجیه تجاوز و اشغال عراق ادعا شد این کشور سلاح کشتار دسته‌جمعی در اختیار دارد.

شعبان تأکید کرد: سوریه در معرض تجاوز روشمندی از سوی سازمان‌ها و کشورهای حامی تروریسم و در رأس آن عربستان، قطر و ترکیه با حمایت آمریکا و اروپا قرار دارد. اگر مرزهای طولانی با ترکیه نبود این جنگ اتفاق نمی‌افتاد چراکه تروریست‌ها و سلاح از طریق مرزهای ترکیه وارد می‌شود.

شعبان گفت: سوریه بهای سنگینی را پرداخت. این بها خون و جان مردم بود. ما می‌بینیم که عربستان، قطر و ترکیه روی طرح آمریکا سرپوش گذاشته و به تروریسم کمک می‌کنند.

وی گفت: نظام ترکیه همچنان نقش ویرانگر را بازی می‌کند هر چند که تصمیم گرفته بود نقش ضامن را بازی کند و همین مساله به ناکام ماندن مذاکرات آستانه و ژنو و ادامه حمایت اسرائیل از تروریست‌ها در جنوب سوریه منجر شد.

وی گفت: سوریه تمامی طرح‌هایی را که ممکن بود به حل سیاسی بحران بینجامد، پذیرفت اما تروریست‌ها و اربابانشان خواهان راهکار سیاسی نیستند بلکه خواهان نابودی سوریه هستند. گروه‌های تروریستی به توافق آتش‌بس پایبند نبودند و همین مساله موجب طولانی شدن روند جنگ شد.

وی گفت: افق حل بحران پیچیده است و حمله آمریکا اقدامی بسیار خطرناک بود که اگر ادامه یابد موضع دولت سوریه را در مذاکرات ژنو پیچیده خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما