شناسهٔ خبر: 18884435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بثینه شعبان:

پیام نشست سه ‌جانبه مسکو، حمایت از سوریه و رد تجاوز آمریکا است

مشاور رسانه‌ای بشار اسد نشست اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو را پیامی در راستای حمایت از این کشور توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بثینه شعبان" مشاور رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نشست اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه را حامل پیام حمایت از دمشق و نپذیرفتن تجاوز آمریکا به خاک این کشور دانست.

وی در کنفرانس خبری خود در دفتر خبرگزاری روسی اسپوتنیک در سوریه گفت: حمله آمریکا به سوریه خطرناک و غیرقابل توجیه است، آن هم زمانی که رسانه های غربی با پوشش های دروغین خود درباره حمله به خان شیخون، دمشق را در بحران سیاسی و رسانه ای قرار دادند.

مشاور رسانه ای بشار اسد اعلام کرد: آمریکا سعی می کند به اندیشه قدرت بی همتا و یگانه برای تسلط بر جهان چنگ زده و روسیه را در هر موقعیتی تحت فشار قرار دهد، این در حالی است که تفکر تک قطبی به پایان راه خود رسیده است.

وی افزود: تروریست ها صدها کودک سوری را در تجاوزات انتحاری به مدارس به شهادت رسانده اند، اما آمریکا، شورای امنیت را از محکوم کردن این تجاوزات منع کرد و رسانه های غربی بر این تجاوزات سرپوش گذاشته و آن را از چشم جهانیان مخفی کردند.

شعبان تأکید کرد: سوریه با استناد به گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل در ژوئن 2014 اعلام می کند که هیچ گونه سلاح شیمیایی ندارد و بیان اتهامات در این خصوص، همانند برخورد جهانی با عراق در سال 2003 در خصوص استفاده از سلاح کشتار جمعی است.

وی گفت: سوریه در معرض ویرانی هدفمند قرار دارد و حامیان تروریست ها که در رأس آن عربستان، قطر و ترکیه با پوشش آمریکایی-اروپایی قرار دارند، به انهدام تمدن و زیرساخت هایمان پرداخته اند.

مشاور رسانه ای اسد در پایان بر هماهنگی مستمر سه کشور روسیه، ایران و سوریه درخصوص تمامی تحولات این کشور به ویژه همکاری در عرصه مبارزه با تروریسم تأکید کرد و افزود: سوریه به تمامی ابتکار عمل هایی که برای دستیابی به راه حل سیاسی مطرح شده، پاسخ داده و همکاری کرده است، اما تروریست ها خواهان تخریب سوریه هستند و به آتش بس پایبند نیستند؛ همچنین ترکیه در مسیر مذاکرات آستانه و ژنو کارشکنی کرده و روند مذاکرات را مختل کرده است.
 
 

نظر شما