شناسهٔ خبر: 18623266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

آموزش عالی به سمت نیاز سنجی بومی و ملی حرکت کند

خبرگزاری شبستان: رئیس جهاد دانشگاهی نبود آمایش صحیح رشته های آموزشی را از مشکلات فرا روی آموزش عالی دانست و افزود: لازم است آموزش عالی به سمت نیاز سنجی بومی و ملی حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان،  حمید رضا طیبی،  رئیس جهاد دانشگاهی کشور امروز(10بهمن) در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای جهاد دانشگاهی کوهدشت در جمع خبرنگاران، گفت: ارائه آموزش عالی بر حسب نیاز جامعه موجب شکوفایی اقتصاد و اشتغال در جامعه خواهد شد.

 

وی نبود آمایش صحیح رشته های آموزشی با نیاز های جامعه را از مشکلات آموزش عالی خواند و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، نیاز سنجی بومی و ملی محور برنامه های آموزش عالی قرار گیرد.

 

طیبی، با بیان اینکه امروز اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان و کشاورزی متکی بر دانش و فناوری های پیشرفته موجب شکوفایی اقتصاد، تولید و اشتغال در جامعه خواهد شد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، اقتصاد دانش بنیان را ابزاری قدرتمند در اختیار کشورهای بزرگ دنیا دانست و  گفت: در کشور نیز لازم است به سرعت به سمت اقتصاد دانش بنیان گام برداشت.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برای ارائه فعالیت های شاخص اقتصادی و کشاورزی، افزود: جهاد دانشگاهی استان لرستان از مراکز فعال در کشور است.

 

طیبی، طرح ومجتمع گلخانه جهاد دانشگاهی را مناسب دانست و گفت: ایجاد مجتمع های گلخانه ای، با هدف تولید تجاری محصولات گلخانه ای و دسترسی به دانش هیبریدی گلخانه ای می تواند نفش مهمی در تولید دانش بنیان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه طرح 10 هکتاری مجتمع گلخانه ای کوهدشت در 2 فاز اجرا می شود، خاطرنشان کرد:  فاز اول  این طرح تا پایان مرداد ماه سال جاری و فاز دوم تا پایان سال 96 اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، عنوان کرد: مجتمع گلخانه ای کوهدشت بطور مستقیم از قابلیت اشتغالزایی برای حدود 60 نفر برخوردار است و بطور غیر مستقیم نیز سه تا پنج برابر این میزان ایجاد اشتغال می کند.
 

نظر شما