شناسهٔ خبر: 18621433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی:

زمینه دسترسی جهاد دانشگاهی ‌به دانش فنی حضور هیبریدی گلخانه‌ای فراهم شد

R41450/P1377/S6,72/CT11

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: زمینه فعالیت جهاد دانشگاهی در دسترسی به دانش فنی حضور هیبریدی گلخانه‌ای طی توافقی که با معاونت فناوری و پژوهش وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته فراهم‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، حمیدرضا طیبی صبح امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی این شهرستان با تأکید بر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: اقتصاد امروز دنیا به‌سرعت در حال حرکت به سمت اقتصادهای متکی بر فناوری‌های پیشرفته است و اقتصاد دانش‌بنیان ابزاری قدرتمند در اختیار کشورهای بزرگ دنیا برای توسعه و پیشرفت است.

وی با تأکید بر لزوم توجه و حرکت به سمت اقتصادهای دانش‌بنیان در کشور افزود: باید با بهره‌گیری از این شیوه اقتصادی نسبت به تولید فناوری‌های مورد نیاز اقدام کرده و از آن‌ها در رشد اقتصادی کشور بهره برد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشاورزی دانش‌بنیان و متکی بر فناوری‌های پیشرفته را از عوامل مهم در اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای توسعه جهاد دانشگاهی کشور طراحی‌شده همه واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور باید بر اساس نیازهای ملی و ظرفیت‌های منطقه‌ای خود فعالیت‌های شاخصی را انجام دهند.

وی با اشاره فعالیت مطلوب و موفق جهاد دانشگاهی استان لرستان بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان لرستان یکی از مراکز فعال در کشور است که تاکنون فعالیت‌های مطلوبی درزمینهٔ توسعه دانش‌های اقتصادمحور ارائه داده است.

طیبی با اشاره به آغاز به کار عملیات احداث مجتمع گلخانه‌ای آن را از طرح‌های خوب این استان برشمرد و افزود: این مجتمع گلخانه‌ای با هدف تولید تجاری محصولات گلخانه‌ای و دسترسی به دانش هیبریدی گلخانه‌ای در شهرستان کوهدشت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح 10 هکتاری مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت در دو فاز اجرا می‌شود، عنوان کرد: فاز نخست این مجتمع تا پایان مردادماه امسال و فاز دوم تا پایان سال اجرایی می‌شود و به‌طور مستقیم از قابلیت اشتغال‌زایی برای حدود 60 نفر برخوردار است و به‌طور غیرمستقیم نیز قابلیت ایجاد اشتغال سه تا پنج برابر این میزان را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت جهاد دانشگاهی در دسترسی به دانش فنی حضور هیبریدی گلخانه‌ای طی توافقی که با معاونت فناوری و پژوهش وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته، فراهم‌شده که مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت نیز یکی از مراکزی است که می‌تواند این نوع از فناوری را توسعه دهد.

وی عدم آمایش صحیح رشته‌های آموزشی با نیازهای جامعه را از مشکلات شایع در آموزش عالی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش عالی هرکجا که نیاز بوده دوره‌های آموزش کارشناسی ارشد و دکترا را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما