شناسهٔ خبر: 18616231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی از اولویت‌های سازمان بازرسی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان سازمان بازرسی گفت : حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی از اولویت‌های ماست.

صاحب‌خبر -
حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی از اولویت‌های سازمان بازرسی استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان بازرسی کل کشور ، ناصر سراج در دیدار نوروزی با معاونین ، مدیران و کارکنان سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و آغاز سال جدید افزود : همانطور که عید نوروز و آغاز سال جدید مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) شده است، امیدوارم به میمنت این تقارن، همه همکاران مانند سال گذشته در کار خود موفق و موید باشند.
وی با اشاره به تلاش‌های بازرسان سازمان در سال گذشته گفت: در مجموع، فعالیت‌های سازمان بازرسی به نتایج قابل توجهی در اصلاح برخی فرآیندها و پیشگیری از برخی فسادها و کج‌روی‌ها و کشف مواردی از فساد منجر شد که جای تقدیر و تشکر از همکاران دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود : مبارزه با فساد مانند وارد شدن به میدان جنگ است ، وقتی شما وارد میدان جنگ می‌شوید طبیعتا از هر طرف به سوی شما تیراندازی می‎شود. وقتی شما به سمت مقابل تیراندازی می‌کنید ، جبهه مقابل با تمهیداتی که از قبل اندیشیده، به شما حمله می‌کند. مسلماً وقتی جلوی افرادی که به بیت المال تعرض می‌کنند، بگیرید آنها ساکت نمی‌نشینند و هجمه وارد می کنند. مهم این است که کار ما درست و قانونی باشد. در آن صورت به هیچ صورت نمی‌توانند به سازمان متعرض شوند.
قاضی سراج تاکید کرد : اگر ما وظیفه و کار خود را برای رضای خدا انجام دهیم، قطعا خداوند به ما یاری می‌دهد و اجازه نمی‌دهد شکست بخوریم. طی 38 سال گذشته خون جوانان و انسان‌های پاکی برای پیروزی و حفظ این انقلاب تقدیم کردیم لذا خداوند اجازه نمی‎دهد خون این جوانان پایمال شود. البته قدم گذاشتن به میدان مبارزه همراه با سختی‎هایی است و نباید انتظار داشته باشیم وقتی جلوی افرادی را می‌گیریم که ده‌ها میلیارد از بیت‌المال را غارت کردند، آنها به ما خسته نباشید بگویند و تشکر کنند، بلکه طبیعتا مبارزه و مقاومت می‌کند. حتی بسیاری از مجرمین قبل از اینکه بخواهند به تخلفی دست بزنند، با افرادی در همه نهادها و دستگاه‌ها هماهنگ می‌کنند تا اگر گرفتار شدند، آنها را کمک کنند و به سازمان فشار بیاورند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر برخی مسئولین مبنی بر مزاحم دانستن سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا برخی مسئولان در سخنرانی‌های خود گفته‌‎اند که دستگاه‌های نظارتی باید دستگیری و پیشگیری کنند و به دنبال مچ‌گیری نباشند، درحالیکه بنده در تمام جلساتی که با وزرا در سازمان داشتم به آنها گفتم که اولویت سازمان بازرسی پیشگیری و دستگیری است و ما به دنبال مچگیری و از بین بردن سرمایه انسانی نیستیم اما اگر نتوانستیم در پیشگیری به نتیجه برسیم و متخلفان و مجرمان همچنان مسیر غلط خود را ادامه دادند، وظیفه سازمان بازرسی کل کشور این است که فرد متخلف را به اشد مجازات قانونی برساند و قطعا بسیاری از آقایان خوششان نمی‌آید که این اتفاق بیفتد.
قاضی سراج خاطرنشان کرد : سازمان بازرسی کل کشور نه تنها هیچ موقع مانعی برای سرمایه گذاریهای صحیح و قانونی نبوده بلکه مجموعه ای در معاونت حقوقی سازمان وظیفه حمایت از سرمایه گذاری و تولیدکنندگان داخلی را برعهده دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود بر اهمیت تولید و اشتغال خاطرنشان کرد : به دلیل اهمیت مسئله اقتصاد، شعار عمومی سال جدید، همچنان اقتصاد مقاومتی است یعنی اقتصادی که در برابر تکانه‌ها و ضربه‌های خارجی، توان مقاومت و بقا را داشته باشد. اینکه صرفا در گوشه تصاویر تلویزیونی بنویسیم «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» علاج کار نیست بلکه باید وارد میدان عمل شد.
وی افزود: اگر سازمان در این زمینه تحرک بیشتری بدهد، بسیاری از کارها اجرایی می‌شود و تولید رونق خواهد گرفت. وقتی تولید رونق بگیرد، اشتغال فراهم می‌شود و با افزایش اشتغال، دیگر زندان‌های ما پر نمی‌شود. اگر بررسی کنید ریشه مشکل بیشتر از 60 درصد زندانیان در بیکاری و فقر نهفته است. اگر فرامین رهبر معظم انقلاب فقط لقلقه زبان ما نباشد و صرفا شعاری حمایت نکنیم و آنها را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکل های کشور رفع خواهد شد.
قاضی سراج گفت : در رابطه با پروژه گل شرق کیش نیز حدودا سه سال است که این پرونده را دنبال کردیم و خوشبختانه در چند هفته اخیر حکم قطعی آن صادر و کل قراردادها ابطال و کل240 هکتار زمین به منطقه آزاد کیش تحویل داده شد.

نظر شما