شناسهٔ خبر: 18585635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت و تجارت قم: اجرای نظارت پایش بازار و خدمات در نوروز 96

ایرنا

صاحب‌خبر -

احمد ذاکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که نظارت ها از یکم اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه ادامه دارد گفت: از این تعداد 695مورد تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و 39 میلیون و 518 هزار ریال کشف و به اداره کل تعزیرات حکومتی گزارش شد.
وی افزود: گرانفروشی 244 مورد، کم فروشی و تقلب 35 مورد، نبود درج قیمت 157 مورد، عدم صدور فاکتور صورت حساب 104 مورد و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی 103 مورد بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تخلف واحدهای صنفی گفت: 741 مورد گزارش مردمی و مکتوب ارائه شدکه از این تعداد 401 مورد گزارش های تلفنی مردمی و مابقی به صورت حضوری و گزارش مکتوب بوده است.
ذاکری بیان داشت: از این تعداد 305 مورد کشف تخلف صورت گرفته و 317 مورد تذکر شفاهی داده شده و 119 مورد در حال بررسی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به این که 230 بازرس در این طرح نظارتی شرکت کردند گفت: از این تعداد 190 بازرس افتخاری به فعالیت پرداختند تا ضمن نظارت از واحدهای مختلف گزارش ها را تنظیم کرده و تخلف ها را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارائه کنند.
وی افزود: گشت های مشترک نیز از واحدهای توزیع کالا از جمله واحدهای توزیع کننده مواد غذایی، شیرینی و شکلات، کیف و کفش و همچنین ارائه دهنده خدمات مانند هتل ها، رستوران ها، شرکت های مسافربری و واحدهای بین راهی با همکاری نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد مبارزه با قاچاق و نیروی انتظامی در حال انجام است.
وی ادامه داد: یک تیم بازرسی نیز در مجتمع تجاری مسجد مقدس جمکران قم برای نظارت بر عرضه کالا ها مستقر شده است.
ذاکری خاطر نشان کرد: در این طرح سامانه ستاد خبری 124 استان قم در تمام اوقات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است و بازرسان کشیک در کوتاه ترین زمان به آن ها رسیدگی می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نامگذاری امسال با شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: این سازمان با فراهم سازی زیرساخت های تولید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیدت در این حوزه فعالیت خواهد کرد ضمن این که تولید و اشتغال یکی از اولیت های این سازمان است.
8138/ 6133/ / خبرنگار: فرزانه پیری *انتشار- جعفرمسلمی

برچسب‌ها:

نظر شما