شناسهٔ خبر: 18582655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جابجایی ۳.۵میلیون مسافر در دور اول سفرهای نوروزی

یک مقام مسئول از جابجایی ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۴۵ مسافر در قالب ۳۰۸ هزار و ۴۱۹ سفر توسط ۸۲ هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای کشور از زمان آغاز طرح نوروزی، ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۴ فروردین ۹۶خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره آخرین وضعیت حمل‌ونقل مسافر از طریق جاده‌های کشور از ابتدای شروع سطح سفرهای نوروزی تا پایان روز گذشته چهارم فروردین ۹۶ اظهار داشت: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۹۶ از مورخ ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: در مدت‌زمان پیش‌فروش حضوری و غیرحضوری بلیت‌ اتوبوس‌های مسافربری از تاریخ اول تا ۳۰ اسفندماه ۹۵ قریب به یک‌میلیون بلیت پیش‌فروش شد که ۴۰ درصد آن به‌صورت غیرحضوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سفرهای نوروزی ۹۶ حدود ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده که بیش از ۱۱۹ هزار راننده و کمک‌راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

شهرکی ثانوی با اشاره به آمار سفر و مسافر جاده‌ای در طول طرح سفرهای نوروزی تا تاریخ چهارم فروردین ۹۶ بیان کرد: در این مدت طبق آمار حاصل از شمارش صورت‌وضعیت‌ها، ۳۰۸ هزار و ۴۱۹ سفر انجام و تعداد ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۴۵ مسافر جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در مدت مذکور ابراز داشت: ۳۴ درصد از مجموع سفرهای انجام‌ شده معادل ۱۰۵ هزار و ۳۸۳ سفر با اتوبوس، ۵۱ هزار ۲۱۰ سفر معادل ۱۷ درصد مجموع سفرها از طریق مینی‌بوس و ۴۹ درصد سفرها معادل ۱۵۱ هزار و ۸۲۶ سفر با استفاده از سواری کرایه بین‌شهری انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر در ادامه به تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۹۱۶ نفر، معادل ۶۲ درصد از مجموع مسافران از طریق اتوبوس، ۷۷۳ هزار و ۷۱ مسافر معادل ۲۲ درصد با استفاده از مینی‌بوس و ۱۶ درصد مجموع مسافران معادل ۵۸۲ هزار ۶۵۸ مسافر به‌وسیله سواری کرایه بین‌شهری جابجا شده‌اند.

شهرکی ثانوی همچنین از تردد ۵۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر از مرزهای زمینی کشور طی طرح نوروزی ۹۶ تا پایان روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۱۸۱ هزار و ۲۹۱ نفر معادل ۳۵ درصد از کل ترددهای حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای از مرزها وارد و ۶۵ درصد دیگر معادل ۳۴۲ هزار و ۸۱ نفر از مرزهای کشور خارج شده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع تعداد مذکور، ۳۸۸ هزار و ۲۵۴ نفر معادل ۷۴ درصد از کل را اتباع ایرانی و ۱۳۵ هزار و ۱۱۸ نفر معادل ۲۶ درصد مجموع مسافران را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی تا چهارم فروردین‌ماه بیان داشت: پایانه مهران واقع در مرز استان ایلام با کشور عراق در رتبه اول قرار دارد و پایانه‌های مرزی بازرگان واقع در مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه، بیله‌سوار در مرز استان اردبیل با کشور آذربایجان، آستارا در مرز استان گیلان با کشور آذربایجان و پایانه مرزی جلفا واقع در مرز استان آذربایجان شرقی با کشور نخجوان به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار دارند.

نظر شما