شناسهٔ خبر: 18574972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

شناسایی یکهزار و 413 واحد صنفی متخلف در مشهد

ایرنا

صاحب‌خبر -

احسان اصولی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در طرح تشدید نظارت اتاق اصناف مشهد که از 15 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده تاکنون 15 هزار و 122 فقره بازرسی از واحدهای صنفی مختلف شهر انجام شده است.
وی افزود: تخلفات انجام شده به ارزش ریالی 10 میلیارد ریال برآورد شده که اقدامات قانونی مناسب برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: در این ایام 195 گشت بازرسی و نظارت با مجموعه های مختلف از جمله سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و اتحادیه های مختلف انجام شده است.
اصولی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی به عرضه مرغ، ماهی، تخم مرغ، آجیل و خشکبار، نان و میوه به صورت ویژه توجه شده است، گفت: بازرسان در 2 نوبت کاری صبح و بعد از ظهر به صورت مستمر آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران در شهر مشهد بوده اند.
وی افزود: برای نظارت بیشتر در عرضه مرغ و ماهی یک پایگاه بازرسی و نظارت در میدان استقلال مشهد نیز استقرار یافته است.
وی اظهار کرد: در این طرح بازرسان و کارشناسان اتحادیه ها با خودروهای مخصوص و گشتهای ویژه در شهر، بازرسی و نظارت را انجام می دهند تا دسترسی به بازرسان برای مردم و واحدهای صنفی به سهولت انجام شود.
هم اکنون 91 هزار واحد صنفی دارای پروانه در مشهد در قالب 105 اتحادیه فعالیت می کنند.

* شناسایی 100 واحد متخلف فروش آجیل و خشکبار در مشهد
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد نیز از شناسایی 100 واحد متخلف فروش آجیل و خشکبار از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون خبر داد.
علیرضا ارزانی با بیان اینکه در ایام پایانی سال گذشته نظارت بر واحدهای صنفی از نظر قیمت و کیفیت آجیل تشدید شد، افزود: بازرسی ویژه این اتحادیه از 25 اسفند ماه در شهر مشهد آغاز شده و گشت های مختلف روزانه از بیش از 100 واحد صنفی بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: شرایط مشهد به دلیل حضور زائران و مسافران نوروزی نسبت به دیگر شهرهای کشور متفاوت است و باید نظارت و بازرسی به صورت دقیق انجام شود.
ارزانی با بیان اینکه بیشتر تخلفات فروش آجیل و خشکبار توسط واحدهای غیر مرتبط انجام شده است، گفت:
به عنوان مثال یک تعمیرگاه موتورسیکلت در مشهد اقدام به فروش آجیل و خشکبار کرده بود که با حضور بازرسان مربوطه از فروش و عرضه آن توسط این واحد صنفی جلوگیری شد.
وی افزود: فروش آجیل های رنگی و پرنمک نیز از دیگر تخلفاتی بوده که تاکنون توسط واحدهای صنفی این اتحادیه صورت گرفته است.
هم اکنون یکهزار و 200 واحد صنفی در این اتحادیه مشغول فعالیت هستند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

برچسب‌ها:

نظر شما