شناسهٔ خبر: 18572923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات عشایرگرفتار در تالاب جازموریان

با کمک نیروهای مردمی و بسیج 60 نفراز عشایر گرفتار در جازموریان نجات یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما رئیس سازمان هلال احمر استان کرمان گفت : افراد نجات یافته به مسجد منطقه چاه حسن رودبار انتقال و  نجات 60 نفر از عشایرگرفتار در تالاب جازموریاناسکان داده شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد: تیم دوم واکنش سریع با همراهی و حضور معاون امداد و نجات در جستجوی مسیر دیگری برای نجات سی نفر  دیگر از عشایر محصور شده هستند .
به گفته وی 10 نفر از دامداران عشایر به اختیار خودشان در منطقه شمبویی تالاب جازموریان برای  حفظ و نگهداری دام هایشان منطقه را ترک نکردند که اقلام و تجهیرات گرمایشی و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گرفته است.
فرماندار رودبار جنوب هم اعلام کرد:  طبق بررسی های انجام شده در حوزه استحفاظی جازموریان در شهرستان رودبارجنوب 30 نفر در محاصره سیلاب هستند که امروز به آنها کمک رسانی می شود.
ناوکی افزود: خودروهای مخصوص ارتش امروز به منطقه رودبار جنوب برای کمک به افراد باقیمانده در محاصره سیلاب اعزام می شوند.
فرماندار قلعه گنج هم گفت: در حوزه استحفاظی این شهرستان 20 نفر در محاصره سیلاب جازموریان گرفتار شده بودند که عملیات کمک رسانی از پنجشنبه گذشته در این شهرستان آغاز شد.
عیدی افزود : 50 نفر از بومیان محلی با چهار دستگاه تراکتور پیگیر رهاسازی افراد محاصره در سیلاب بودند که دیروز با همکاری فرمانداری و ستاد بحران قلعه گنج این 20 نفر شناسایی و لوازم اولیه شامل اقلام خوراکی به آنها تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه افراد نجات یافته در منطقه چاه بهمن این شهرستان بوده اند گفت: 11 نفر برای نجات حدود پنج هزار راس دام سبک در منطقه ماندند .
تالاب جازموریان که پس از سال ها خشکسالی بتازگی بر اثر بارندگی های اخیر آب در آن جریان پیدا کرد در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارد.
بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.


نظر شما