شناسهٔ خبر: 18572387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار رودبارجنوب در گفت‌وگو با تسنیم:

۳۰ نفر در سیلاب جازموریان گرفتار هستند

R7860/P41362/S6,67/CT15

فرماندار رودبارجنوب با اشاره به اینکه ۳۰ نفر هچنان در سیلاب جازموریان گرفتار هستند گفت: تلاش برای گرفتارشدگان در تالاب جازموریان همچنان ادامه دارد و تا آخرین نفر امداد رسانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عطا ناوکی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار جنوب اظهار داشت: عصر روز جمعه دو اکیپ امدادگر جمعیت هلال احمر استان کرمان و مردم منطقه برای نجات گرفتار شدگان در تالاب جازموریان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این دو اکیپ یک گروه 50 نفری و یک گروه 25 نفری را نجات داده‌اند، تصریح کرد: این 75 نفر در مسجدی در حوالی شهرستان رودبارجنوب اسکان داده شدند و امکانات اولیه در اختیار آنها قرار گرفت.

ناوکی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در جازموریان رودبارجنوب 30 نفر در محاصره سیلاب گرفتار شده‌اند که هم اکنون امداد رسانی آنها ادامه دارد و تا نجات آخرین نفر برای امداد رسانی در منطقه هستیم و برای کمک به گرفتارشدگان خودرو نیز اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از گرفتارشدگان در منطقه شمبویی تالاب جازموریان قرار دارند تصریح کرد: این افراد برای حفاظت از دام‌های خود در منطقه مانده و محل را تخلیه نکردند.

فرماندار رودبارجنوب با بیان اینکه کف تالاب هم سطح نیست، گفت: به همین دلیل ما نمی‌توانیم برای کمک‌رسانی از قایق استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه افراد گرفتار شده در تالاب جازموریان بومی همان منطقه هستند، اظهارداشت: گرفتارشدگان همگی از عشایر منطقه بوده و از مسافران نوروزی در بین این افراد وجود ندارد.

ناوکی با تاکید بر اینکه در کنار مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، مردم بومی منطقه نیز برای کمک‌رسانی حضور دارند خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از بومیان محلی با دستگاه تراکتورهای شخصی خود پیگیر رهاسازی افراد محاصره در سیلاب هستند که این نشان از حس انسان دوستانه آنها است.

وی با بیان اینکه به همه کسانی که از محاصره نجات پیدا کرده‌اند اسکان، امکانات اولیه، موادغذایی، بهداشتی و غیره داده شده گفت: از مردم تقاضا می‌شود با امدادگران همکاری لازم را داشته باشند و بخاطر دام‌های خود از رها کردن منطقه اجتناب نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما