شناسهٔ خبر: 18570193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش 29 درصدی سفرهای نوروزی به اصفهان

شمار مسافران از هنگام آغاز دور اول سفرهای نوروزی در شهر تاریخی اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 29 درصد افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان  گفت:605 هزار مسافر از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون در شهر اصفهان اسکان یافتند و این رقم 29 درصد بیشتر از پارسال است.

احمدرضا مصور افزود: این مسافران در مدارس، منازل استیجاری، کمپ اسکان مسافران باغ فدک، هتل ها و مهمانپذیرها و خوابگاه ها و فرهنگسراها اسکان داده شدند.

وی با اشاره به بارندگی آبگرفتگی چادر برخی از مسافران و نیز خطر استفاده از وسایل گرمایشی در چادرها به دنبال کاهش دمای هوا ادامه داد: به همین دلیل شب گذشته نزدیک به 80 چادر شامل 300 مسافر به صورت شبانه از کمپ اسکان باغ فدک به سالن های ورزشی سطح مناطق منتقل شد.

وی افزود: در تمام مناطق 15 گانه شهر اصفهان به عنوان ذخیره اسکان اضطراری، یک ورزشگاه با لحاظ مسائل ایمنی و بهداشتی در نظر گرفته شده است که در مواقعی مانند بارندگی و دمای پایین هوا در شب گذشته از آن استفاده می شود.

مصور با اشاره به اینکه 150 تا 180 هزار نفر شب خواب برای نوروز شهر اصفهان وجود دارد و میانگین حضور هر مسافر در این شهر 2 تا 2.5 روز است بیان کرد: برآورد ما این است که بیش از این میزان مسافر در هر شب نخواهیم داشت.

وی گفت: مسافران با سلایق و اقتصاد سفر متفاوت محل اسکان خود را مشخص می کنند که با توجه به بالا بودن هزینه هتل ها و مهمانپذیرها با 16 هزار تخت در شهر اصفهان، تمایل و گرایش مسافران به اسکان در هتل ها کم و به فضای باز و اماکن کم قیمت بیشتر است.
ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از ساعت 15 روز پنجشنبه 25 اسفندماه 95 فعالیت خود را آغاز کرد.

استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام/م

نظر شما