شناسهٔ خبر: 18575836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش 29 درصدی سفرهای نوروزی به اصفهان

اصفهان- ایرنا- شمار مسافران از هنگام آغاز دور اول سفرهای نوروزی در شهر تاریخی اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 29 درصد افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:605 هزار مسافر از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون در شهر اصفهان اسکان یافتند و این رقم 29 درصد بیشتر از پارسال است.
احمدرضا مصور افزود: این مسافران در مدارس، منازل استیجاری، کمپ اسکان مسافران باغ فدک، هتل ها و مهمانپذیرها و خوابگاه ها و فرهنگسراها اسکان داده شدند.
وی با اشاره به بارندگی آبگرفتگی چادر برخی از مسافران و نیز خطر استفاده از وسایل گرمایشی در چادرها به دنبال کاهش دمای هوا ادامه داد: به همین دلیل شب گذشته نزدیک به 80 چادر شامل 300 مسافر به صورت شبانه از کمپ اسکان باغ فدک به سالن های ورزشی سطح مناطق منتقل شد.
وی افزود: در تمام مناطق 15 گانه شهر اصفهان به عنوان ذخیره اسکان اضطراری، یک ورزشگاه با لحاظ مسائل ایمنی و بهداشتی در نظر گرفته شده است که در مواقعی مانند بارندگی و دمای پایین هوا در شب گذشته از آن استفاده می شود.
مصور با اشاره به اینکه 150 تا 180 هزار نفر شب خواب برای نوروز شهر اصفهان وجود دارد و میانگین حضور هر مسافر در این شهر 2 تا 2.5 روز است بیان کرد: برآورد ما این است که بیش از این میزان مسافر در هر شب نخواهیم داشت.
وی گفت: مسافران با سلایق و اقتصاد سفر متفاوت محل اسکان خود را مشخص می کنند که با توجه به بالا بودن هزینه هتل ها و مهمانپذیرها با 16 هزار تخت در شهر اصفهان، تمایل و گرایش مسافران به اسکان در هتل ها کم و به فضای باز و اماکن کم قیمت بیشتر است.
ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان از ساعت 15 روز پنجشنبه 25 اسفندماه 95 فعالیت خود را آغاز کرد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
در سال 94 حدود یک میلیون و 100 هزار نفر گردشگر و در نوروز 95، یک میلیون و 470 هزار نفر وارد این شهر شده که 39 درصد از این مسافران در مدارس مستقر شدند.
9 درصد از این مسافران در هتل ها و مهمانسرا ها و 84 هزار نفر که قسمت اعظمی بودند در باغ فدک مستقر شدند.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشاردهنده: عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما