شناسهٔ خبر: 18540893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

سالانه از هر هزار نوزاد ٩ نفر جان خود را از دست مى‌دهند

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با برخى اقدامات توانسته‌ایم به نتیجه‌اى بهتر از پیش‌بینى‌هاى سازمان بهداشت جهانى برسیم شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به میزان مرگ و میر نوزاد، کودک و مادر در هر سال گفت: با برخى اقدامات توانسته‌ایم به نتیجه‌اى بهتر از پیش‌بینى‌هاى سازمان بهداشت جهانى برسیم.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به میزان مرگ و میر نوزاد، کودک و مادر در هر سال گفت: با برخى اقدامات توانسته‌ایم به نتیجه‌اى بهتر از پیش‌بینى‌هاى سازمان بهداشت جهانى برسیم.

به گزارش شفا آنلاین،محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه ما براى تمام گروه‌های سنی بسته خدمات سلامت تدوین کردیم، اظهار داشت: این بسته‌ها در گروه‌های سنی نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان ارائه شده و افزون بر این‌ها بسته‌های خدمتی برای مادران باردار و ژنتیک(Genetics) نیز ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس بسته‌های خدمتی سلامت مرگ نوزادان در کشور کاهش چشم‌گیری داشته و بر طبق آخرین آماری که به سازمان بهداشت جهانی(The World Health Organization) اعلام کردیم، توانسته‌ایم از انتظارات سازمان بهداشت جهانی و یونیسف پیشی بگیریم و نظر مثبت آن‌ها را جلب کردیم.

مطلق عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی مرگ نوزادان ما باید به ۱۲ در هزار تولد زنده می‌رسید که اکنون به 9.5 در هزار رسیده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه مرگ کودکان در سال کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی مرگ کودکان زیر یک سال ما باید ۱۵ در هزار تولد زنده می‌رسید که اکنون به 13.8 رسیده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: مرگ کودکان زیر ۵ سال بر اساس نظریه سازمان بهداشت جهانی باید به ۱۷ در هزار تولد زنده می‌رسید که اکنون به زیر ۱۵ رسیده است و در این زمینه نیز بیش از انتظار عمل کردیم.

مطلق مرگ مادران باردار در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده را ٢٠ اعلام کرد و افزود: افزون بر کاهش مرگ مادران باردار توانسته‌ایم با مراقبت‌ها و آموزش‌ها در مراکز سلامت و پایگاه‌های بهداشتی عوارض زایمان را نیز کمتر کنیم.

نظر شما