شناسهٔ خبر: 1836507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردبیل؛

تکمیل راه آهن اردبیل با 207 میلیون یورو

استاندار اردبیل گفت: 207 میلیون یورو برای تکمیل راه‌آهن اردبیل نیاز است که در سفر رئیس جمهور تامین شده است.

صاحب‌خبر -

مجیدخدابخش امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌هایی نظیر راه، راه‌آهن و فرودگاه افزود: 207 میلیون یورو برای تکمیل راه‌آهن اردبیل نیاز است که در سفر رئیس جمهور تامین شده است.

وی در مورد نصب دستگاه‌های آیلس فرودگاه اردبیل گفت: این دستگاه هنوز مورد سنجش نهایی قرار نگرفته که با راه‌اندازی آن و تکمیل فرودگاه پارس‌آباد امیدواریم زیرساخت مطمئنی را در این حوزه شاهد باشیم.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به وجود 50 هزار بیکار در اردبیل افزود: بیکاری تهدید بزرگ امنیتی استان است به طوری که در این استان وجود 50 هزار بیکار که اکثر فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

خدابخش سرمایه‌‌گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومانی را در حوزه توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل یادآور شد و ادامه داد: تامین برق یکی از شاخص‌های مهم در توسعه صنایع است و درحالی که در استان اردبیل بیشترین مصرف برق خانگی است که ضرورت دارد در تامین برق و گاز شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل توسعه پیدا کند.

وی در ادامه از الحاق شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و گرمی به منطقه آزاد تجاری ارس خبر داد و گفت: با 24 ساعته شدن گمرک بیله‌سوار می‌توانیم زمینه تجارت خوبی را در شمال استان فراهم بیاوریم.

انتهای پیام/ا

نظر شما