شناسهٔ خبر: 1830083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس شورای اداری چاروسا:

دهیاران و اعضای شوراهای روستاها مسئولیت امنیت هیئت‌های عزاداری را به عهده دارند

رئیس شورای اداری چاروسا گفت: دهیاران و اعضای شوراهای روستاها مسئولیت امنیت هیئت‌های عزاداری را به عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، سیدرضا غلامی‌مقدم ظهر امروز در نشست چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) چاروسا با بیان اینکه بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسئله امر به معروف و نهى از مـنکر بود، اظهار داشت: بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر یا ترک آن پیامدهای ناگوار و آثار سوء فراوان دارد.

رئیس شورای اداری چاروسا عنوان کرد: خدامحوری در زندگی فردی و اجتماعی، حاکمیت رهبری الهی در جامعه، ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی از مهم‌ترین اهدافی بود که امام حسین (ع) به خاطر آن از جان خویش و عزیزانش گذشت.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، ضامن اجرای قوانین اسلام است و عزّت و آبروی مسلمانان در گروی عمل به این حکم است و ذلّت آنها در ترک این واجب است.

غلامی‌مقدم عنوان داشت: سخنرانان، مداحان، مسئولان و برنامه‌ریزان هیئات مذهبی به گونه‌ای عمل کنند که هیئات مذهبی آن اثرگذاری خاص را که مورد تأیید ائمه معصومین (ع) است، داشته باشد.

رئیس شورای اداری چاروسا با بیان اینکه این نهضت بزرگ اکنون پس از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال همچنان به عنوان حماسه جاوید مطرح بوده و گذشت زمان نتوانسته ذره‌ای از عظمت و سازندگی آن کم کند، متذکر شد: عاشورا پیام ایستادگی مسلمین در برابر ظلم و نابرابری‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

این مسئول یادآور شد: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) تنها با گریستن و عزاداری میسر نمی‌شود، بلکه باید با سرلوحه قراردادن زندگانی آن امام بزرگ یاد و نام کربلا را زنده نگه داشت.

رئیس شورای اداری چاروسا در پایان با اشاره به امنیت در هئیت‌های عزاداری، اضافه کرد: دهیاران به عنوان نماینده بخشداران و فرمانداران در روستاها هستند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در امنیت در سطح هیئت‌های عزاداری نقش داشته باشند و امسال دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا باید وظیفه امنیت در روستاها را باید به عهده بگیرند.

انتهای پیام/82021/ذ30/ض1002

نظر شما