شناسهٔ خبر: 18176482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

خبرگزاری صداوسیما

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه وبویراحمد مشکلات و موانع پیش روی 6 واحد تولیدی مشکل دار و راکد استان بررسی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه بویراحمد،رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان با بیان اینکه طرحهای جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانتولیدی کیف و کفش،خودرو کار(تولید قطعه)،شن و ماسه ،گاو شیری و کارخانه تولید کود آلی غنی شده گرانوله از جمله طرحهای مطرح شده در این جلسه بودند گفت:صاحبان این طرحها کمبود نقدینگی،نداشتن تسهیلات سرمایه در گردش ،داشتن معوقات و جرائم تاخیری بانکی بالا را از مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی خود عنوان کرده و خواستار ارزیابی مجدد وثیقه ها ،پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش ،مهلت دادن و بخشودگی جرائم تاخیری بانکها شدند.
دیودیده در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 27 جلسه این کارگروه با داشتن 316 مصوبه تشکیل شده است افزود: از این تعداد 174 مصوبه اجرا و بقیه در دست اجرا است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از نام نویسی 600 واحد تولیدی مشکل دار استان در سامانه بهین یاب خبر داد و ادامه داد: پرداخت420میلیارد تومان به 446 واحد تولیدی تصویب شد که از این تعداد 122 واحد به مبلغ 122 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است .
وی گفت: از مجموع 122 واحد تولیدی قرارداد منعقد شده به 116 طرح تسهیلات به مبلغ 101 میلیارد تومان پرداخت شده است.
دیودیده از 112 طرح تولیدی نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر 450 میلیارد تومان و با پیشرفت کاری بالای 60 درصد در استان خبر داد و افزود: برای تکمیل این طرحها هم به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد:در صورت تکمیل و بهره برداری این طرحها برای بیش از 2 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: از ابتدای سال جاری به همت این کارگروه تاکنون 116 واحد تولیدی مشکل دار و راکد استان با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ 102 میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشته که ضمن تثبیت شغلی 700 نفر برای 217 نفر دیگر شغل ایجاد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابه انسانی استاندار نیز با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همانند امسال در سال آینده هم بطور مستمر تشکیل و ادامه می یابد گفت:بهبود فضای کسب و کار ،ایجاد اشتغال با بازگشت واحدهای تولیدی مشکل دار به چرخه تولید از سیاستها و اولویتهای کاری دولت تدبیر و امید است.
محنایی با تشکر از تلاش همه جانبه مسئولان دستگاههای اجرایی استان ،بانکهای عامل و فعالان اقتصادی بخش خصوصی از آنان خواست بیش از پیش در جهت رشد و توسعه همه جانبه استان گام بردارند.
وی بازگشت واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه تولید را نیازمند عزم جدی و همه جانبه مسئولان و متولیان بخش خصوصی به همراه بانکهای عامل دانست
.

نظر شما