شناسهٔ خبر: 18152073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب استانی ایلام/ حضور ۲۵۳ ناشر کشور در ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب سراسری استان ایلام در دو سال متوالی نشان‌دهنده تعامل و همکاری مسئولان استانی و کشوری است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(8 اسفند) در آیین افتتاح  دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام، اظهار کرد: دهمین نمایشگاه کتاب در استان ایلام، در سایه لطف پروردگار و تعامل مسئولان استان و همکاری با مدیرکل غله استان در این مکان برگزار و این توفیق فراهم شد.

 

وی، بابیان اینکه سیصد و سی یکمین در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مسئولان کشوری و استان در حوزه فرهنگ کلید خورده است، گفت: سال گذشته نیز این نمایشگاه در همین مکان برگزار شد که با استقبال خوب مردم استان به‌ویژه قشر جوان مواجه گردید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد: با افتتاح نمایشگاه کتاب در ایلام، از امروز تا عصر روز جمعه، اقشار مختلف مردم و کتاب دوستان استان در بوستان کتاب از نعمت اندیشه پژوهشگران کشور بهره‌مند‌می شوند و یک فرصت بسیار مغتنم برای اهالی کتاب و مطالعه در استان فراهم‌شده است.

محمدنیاکان بابیان اینکه نمایشگاه کتاب در هیئت یک پایگاه فرهنگی بسیار بزرگ در استان در این مدت فعالیت می‌کند، یادآور شد: این نمایشگاه با معاضدت اصحاب حوزه فرهنگ و برخاسته از همدلی مسئولان برپاشده است و تعامل مسئولان استانی و کشوری را به نمایش گذاشته است.

 

وی، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 253 ناشر در قالب 187 غرفه  بیش از 31 هزار عنوان کتاب  ارائه می‌شود، ابراز کرد: در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام، 12 برنامه جنبی برای اقشار مختلف مردم ازجمله نمایشگاه علوم قرآنی و کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های نقد کتاب برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت:  این نمایشگاه، نشان‌دهنده وحدت و تدبیر مسئولان برای رفع موانع و مشکلات برای برگزاری نمایشگاه کتاب به‌عنوان زیربنای فرهنگ و رشد و اعتلای فرهنگ و خود کتاب در سطح جامعه است.

 

محمد نیاکان، بیان کرد: در عصر فناورهای جدید و نوآوری‌های بشر، کتاب این یار مهربان، نه‌تنها اهمیت خود را از دست نداده است بلکه که جلوه‌های پایداری  به خود یافته است و امروز جایگاه رفیع  کتاب در توسعه اجتماعی و تحولات فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

 

گفتنی است، مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام در محل انبار غله این استان، با حضور سید هادی حسینی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل بازرسی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و معاون استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما