شناسهٔ خبر: 18133848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دبیر ششمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان:

20 تیم به مرحله دوم مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران راه یافتند/مرحله دوم میزبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس 9 و 10 اسفند ماه

مرتضی نعمت الهی اظهار کرد: هدف از برگزاری این رقابت ها را رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد درمیان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش، تمرین و تقویت فعالیتهای گروهی منسجم و هدفمند اداست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مرتضی نعمت الهی اظهار کرد: هدف از برگزاری این رقابت ها را رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد درمیان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش، تمرین و تقویت فعالیتهای گروهی منسجم و هدفمند اداست.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان خاطر نشان کرد: ششمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان هرمزگان که از دوم اسفندماه تا 4 اسفندماه با شرکت 42تیم در قالب 21 بازی شرکت کرده بودند که در رقابت پرشور و هیجان انگیز 21 تیم حذف و20 تیم به مرحله  دوم مسابقات راه پیداکرند.

نعمت الهی در ادامهگفت: مرحله دوم  ششمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان به میزبانی  دانشگاه آزاد اسلامی  واحد بندرعباس در تاریخ 9 الی 10 اسفند ماه  برگزار می شود.

دبیر ششمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان بیان کرد: طبق جدول  مسابقات 7 مسابقه باید روز اول برگزار می شدکه 4 مسابقه برگزار شد و تیم های  در یک رقابت حساس توانست نبر حریفان خود غلبه کنند  که مسابقه اول بین تیم برهان از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس و تیم فتح از دانشگاه هرمزگان  با گزاره " افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می گردد."برگزار شده که در نهایت گروه برهان برنده این مسابقه اعلام شد.

وی اضافه کرد:مسابقه دوم بین تیم ملاصدرا از دانشگاه فرهنگیان و تیم مقداد از دانشگاه هرمزگان با گزاره "ماهواره عامل اصلی گسترش فساد و فحشا در خانواده است." برگزارشد که در نهایت تیم مقداد با رای هیات داوران برنده این مسابقه اعلام شد و مسابقه سوم هم بین گروه بصیرت و شهید تهرانی مقدم  هر دو از دانشگاه هرمزگان با گزاره " شاغل بودن زنان به بنیان خانواده لطمه وارد می کند ." به مناظره پرداختند و در نهایت تیم شهید تهرانی مقدم با رای هیات داوران برنده این مسابقه اعلام شد .

وی خاطر نشان کرد:مسابقه چهارم بین گروه تدبیر از دانشگاه مذاهب اسلامی  واحد بندر عباس و تیم شهید بهشتی از دانشگاه فرهنگیان با گزاره " واردات کالا سبب ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می شود "برگزار شد که در نهایت تیم تدبیر با اعلام رای هیات داوران برنده این مسابه نیز معلوم شد

نعمت الی در ادامه گفت: طبق قوانین مسابقات بعداز اینکه جدول مسابقات تیم معلوم شدند هر تیمی انصراف بده و یا با تاخیر وارد سالن مسابقات بشود برنده اعلام می شود و براین اساس روزاول مسابقات سه مسابقه به دلیل انصراف تیم مقابلشان به دور بعدی مسابقات راه یافتهاند که اسامی تیم ها براین اساس می‌باشد. تیم فانوس و تیم  سفیران تقریب هر دو از دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس و تیم ن و قلم از دانشگاه پیام نور بندرعباس برنده مسابقه اعلام شدند.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: طبق جدول  مسابقات 7 مسابقه باید  روز دوم  برگزار می شد که 4 مسابقه برگزار شد و تیم های در یک رقابت حساس توانستنبا مناظره منطقی بر حریفان خود غلبه کنند  که مسابقه اول بین تیم علم وسخن از دانشگاه پیام نور بندرعباس  و تیم جنبش  از دانشگاه صنعتی امیرکبیر شعبه بندرعباس با گزاره "قانونفعلی خدمت سربازی موجب افزایش توان نظامی کشور می شود و در نتیجه مفید است " برگزارشده که در نهایت گروه جنبش  برنده این مسابقه اعلامشد.

نعمت اللهی افزود:مسابقه دوم بین تیم های اصولیون و افق دانشجویی هر دو از دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس با گزاره " مسئولین و مدیران دانشگاه ها بایستی در مسئله پوشش دانشجویان مداخله نمایند"برگزار شد که در نهایت با رای هیات داوران  تیم اصولیون برنده اینمسابقه اعلام شد.

وی اضافه کرد:مسابقه سوم هم بین گروه آزاد اندیشان از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس و تیم حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با گزاره " عشق و منطق قبل از ازدواج،با یکدیگر قابل جمع هستند."به مناظره پرداختند و در نهایت تیم حقوق با رای هیات داوران برنده این مسابقه اعلام شد . و مسابقه چهارم بین گروه آسمان  از دانشگاه هرمزگان و تیم فراست از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس  با گزاره " جدایی دین از سیاست موجب بی اخلاقی سیاستمداران می شود "برگزار شد که در نهایت تیم فراست  با اعلام رای هیات داوران برنده این مسابه نیز معلوم شد.

نعمت الی در ادامه گفت:  روز دوم مسابقات هم چهار تیم انصراف داده بودند که طبق مقرارات تیم مقابلشان به دور دوم راه پیدا کردهاندکه اسامی این تیمهای هم، تیم سراج از دانشگاه علوم پزشکی  هرمزگان و تیم معمارانه هم از دانشگاه پیام نو.ر بندرعباس هم برنده این مسابقه اعلام شدند.

دبیر ششمین دورمسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان خاطر نشان کرد: : طبق جدول  مسابقات 7 مسابقه باید  روز سوم  برگزار می شد که 4مسابقه برگزار شد و تیم های  در یک رقابت حساس توانستن با مناظره منطقی بر حریفان خود غلبه کنند  که مسابقه اول بین تیم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  از دانشگاه هرمزگان   و تیم نحن صامدون2 از دانشگاه فرهنگیان با گزاره " میزان ثبت مقالاتIsI نشاندهنده میزان پیشرفت علمی کشور است " برگزار شده که در نهایت گروه انجمن اسلامیدانشجویان مستقل  برنده این مسابقهاعلام شد.و مسابقه دوم بین تیم استدلال علیه التقاط از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نیماژ از دانشگاه پیام نور بندرعباس با گزاره " مجازات اعدام برای زورگیران،امنیت اجتماعی را ارتقا می دهد "برگزار شد که در نهایت با رای هیات داوران  تیم استدلال علیه التقاط برنده این مسابقه اعلام شد.

 وی اضافه کرد: مسابقه سوم هم بین گروه ستیغ سخن  از دانشگاه صنعتی امیرکبیر شعبه بندرعباس  و تیم ایده پردازان  از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با گزاره "مسئولان حق دارند برای حفظ مصالح کشور از ارائه برخی حقایق به مردم خودداری نمایند."به مناظره پرداختند و در نهایت تیم ایده پردازان  با رای هیات داورانبرنده این مسابقه اعلام شد . و مسابقه چهارم بین گروه انجمن علمی فقه و حقوق از دانشگاه هرمزگان و تیم سپهر از دانشگاه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس با گزاره  از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با گزاره " مضرات ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ازفواید آن بیشتر است."برگزار شد که در نهایت تیم سپهر با اعلام رای هیات داوران برنده این مسابقه نیزمعلوم شد.

نعمت الهی در ادامه گفت: روز سوم مسابقات هم 4 تیم انصراف داده بودند که طبق مقرارات تیم مقابلشان بهدور دوم راه پیدا کرده اندکه اسامی این تیمهای هم تیم پدیده از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اندیشه از دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس به مرحله دوم راه پیدا کرند.

نظر شما