شناسهٔ خبر: 18131805 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

شناسایی سارقان خیابان فردوسی بعد از ۴۸ ساعت/پیگیری سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی سارقان صرافی خیابان فردوسی طی ۴۸ ساعت خبر داد و گفت: حدود ۷۰ میلیون تومان از این صرافی به سرقت رفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت  صرافی خیابان فردوسی در جمع خبرنگاران گفت: در هفته گذشته سرقتی مسلحانه در یکی از صرافی های تهران به وقوع پیوست که این سرقت منجر به مجروحیت یکی از اعضای صرافی ها شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با اطلاع از این خبر بلافاصله دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و در طی 48 ساعت این سارقان شناسایی شدند.

 

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: این افراد دو نفر بودند که با همراهی یک نفر دیگر در این سرقت شرکت کرده بودند و بعد از سرقت به استان های غربی گریخته بودند و با همکاری ولی در آنجا با همکاری خوب پلیس لرستان دستگیر و به مرکز منتقل شدند. 

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: حدود 70 میلیون تومان از این صرافی به سرقت رفته بود که این افراد آن را به پول ایرانی تبدیل کرده بودند بر این اساس حساب های این افراد مسدود شد.

 

سردار ساجدی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم مراجع قضایی سریعا این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به سرقت مسلحانه ای که این افراد انجام دادند آن را به عنوان محارب اعلام کنند تا بتوانند در کاهش جرم تاثیر داشته باشند.

 

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه این سارقان میانسال بودند، تصریح کرد: یکی از آنها سابقه سرقت خودرو نیز داشته است و سارقان اسلحه را از بین بردند.

 

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دادستان تهران مدعی شده که واکنش پلیس در حوادث بهنگام نیست، گفت:در این خصوص مردم باید نظر بدهند که آیا پلیس تهران توانسته در صحنه حوادث بهنگام عمل کند یا خیر.

 

وی تصریح کرد: شناسایی سارقان مسلح در تهران در 48 ساعت و دستگیری کمتر از یک هفته واکنش مناسبی در خصوص بهنگام بودن یا نبودن پلیس در حوادث محسوب می شود، همچنین در حوادث مختلفی همچون اسیدپاشی، سرقت های خشن و مواردی از این قبیل پلیس تهران کمتر از 48 ساعت عوامل را شناسایی کند که این نشان از کارآمدی پلیس تهران است.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد اظهار کرد: پیگیری به جد در حال انجام است، چند نفر مظنون در این زمینه شناسایی شده است، اخبار خوبی را در روزهای آتی به اطلاع خواهیم رساند.

 

وی با اشاره به شهادت یکی از ماموران انتظامی تهران در حین عملیات تصریح کرد: این خبر را تکذیب می کنم چرا که هیچ کدام از عوامل انتظامی در دستگیری های اخیر به شهادت نرسیده اند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بانک ها،‌ صرافی ها و طلافروشی ها اظهار کرد: ارتباط خوبی با اصناف داریم و نکات ایمنی را به انها گوشزد کرده ایم و امیدواریم که توضیحات پلیس در این زمینه را توجه کنند.

 

سردار ساجدی‌نیا در خصوص مرخصی سارقان و بزهکاران در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال از مقام قضایی درخواست کردیم تا به سارقان و بزهکاران در ایام نوروز مرخصی ندهند چرا که این امر در کاهش سرقت موثر است.

 

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریع تر احکام در خصوص بزهکاران اجرایی شود، افزود: قطعا این امر در کاهش جرایم تاثیرگذار است و امیدواریم دادرسی ها کاهش یابد و با توجه به ادله پلیس اقدامات انجام شود.

 

وی با اشاره به تعطیلی طلافروشی ها در ساعت 21 اظهار کرد: در ایام عید با توجه به تقاضای مردم برای خرید ما مجوز دادیم تا طلافروشی ها تا ساعت 23 فعالیت داشته باشند و طلافروشان مطمئن باشند که امنیت برقرار است.

 

 

نظر شما