شناسهٔ خبر: 18095088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان کل کشور:

دادگستری گلستان کیفیت آراء صادر شده را رصد کند

گرگان- دادستان کل کشور با تاکید بر این که کیفیت آرا، مهمترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گلستان خواست کیفیت آرای صادر شده را رصد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از دادگستری گلستان، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، در جلسه شورای قضایی استان گلستان با تاکید بر اینکه کیفیت آرا، مهمترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گلستان خواست در سرکشی‌های منظم و دوره ای خود کیفیت آرای صادر شده را رصد کنند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: رفتار مناسب و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی هم از حقوقی است که مردم بر گردن ما دارند و باید رعایت کنیم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری‌های گلستان اشاره کرد و افزود: این آمار نشان دهنده شاخص‌های هر جامعه است و خوشبختانه این آمار در گلستان نشان می‌دهد جامعه رو به بهبود و صلاح است. 

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود به جایگاه قاضی و مسند قضاوت هم اشاره کرد و افزود: جایگاه قضاوت سنگری است که اگر قضات ما در این مسند به تاسی از امیرالمومنین علیه السلام، درست عمل کنند به درجات رفیع انسانی خواهند رسید.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای قضایی استان هم در ابتدای این جلسه با تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان گفت : کاهش ۱۸ هزار ورودی پرونده، کاهش ۲۴ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان و کمتر شدن جرایمی مانند ایراد ضرب و جرع عمدی در استان، نتیجه تلاش همکاران ما در دادگستری گلستان در امر پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در گلستان هم اشاره کرد و گفت: نتیجه این تعامل، بسیج همه امکانات و پتانسیل‌های استان در امر پیشگیری است که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشته است.

هاشمیان بیان کرد: هر چند هنوز تا رسیدن به نقطه ی مطلوب فاصله داریم اما تلاش همکاران قضایی و اداری ما در استان گلستان، حرکت رو به رشد در این مسیر است.

رئیس کل دادگستری گلستان کمبود قاضی و کارمند را یکی از مشکلات دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نگاه حمایتی که در قوه قضائیه به استان گلستان وجود دارد این مشکل نیز رفع شود.

نظر شما