شناسهٔ خبر: 18078117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبرهایی از سینما و تئاتر

از «گیلدا» در سینما تا «سمنو» در تئاترشهر

71378

آماده شدن فیلم «گیلدا» برای نمایش عمومی، صدور پروانه نمایش چند فیلم برای توزیع در شبکه نمایش خانگی و اجرای نمایش «سمنو» در تئاترشهر به مناسبت ایام فاطمیه از جمله خبرهای سینمایی و تئاتری چهارم اسفندماه هستند.

صاحب‌خبر -

فیلم سینمایی«گیلدا» جدیدترین ساخته مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار آماده نمایش شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه، فیلمبرداری «گیلدا» اواخر آذر ماه در تهران به پایان رسید و پس از اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره سی‌وپنجم و عدم حضور این فیلم در لیست، سازندگان تمرکز اصلی خود را برای انجام مراحل پس از تولید فیلم قرار دادند.

بخش هایی از این فیلم به صورت انیمیشن است که ساخت آن را بزرگمهر حسین‌پور بر عهده داشته که همزمان با پایان صداگذاری و ساخت موسیقی متن توسط بامداد افشار، آماده شد.

علیمحمدی و بنکدار که هر دو تهیه‌کنندگی کار را نیز بر عهده داشتند، هنوز تصمیمی برای زمان اکران فیلم نگرفته‌اند.

مهناز افشار، سیاوش مفیدی، حمیدرضا پگاه، رضا شفیعی جم، هادی حجازی فر، فرخ نعمتی، مرتضی اسماعیل کاشی و حامد کمیلی، همراه با (هنرمند خردسال) مهدیار عزیزی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان «گیلدا» آمده است: گیلدا، مالک رستوران سپید، سیاه ترین شب زندگی اش را پشت سر می گذارد. او برای نجات زندگی اش تا صبح فردا فرصت دارد…

عوامل اصلی «گیلدا» عبارتند از: فیلمنامه: امید بنکدار، علی اکبر حیدری و کیوان علیمحمدی، تهیه‌کننده و کارگردان: کیوان علی‌محمدی، امید بنکدار، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، طراح چهره پردازی: کامران خلج، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: شیده محمودزاده، صدابردار: وحید رضویان، موسیقی، طراحی صدا و صداگذاری: بامداد افشار، تدوین: سیاوش پورخلیلی، کیوان علی محمدی، امید بنکدار، طراح انیمیشن: بزرگمهر حسین پور، مجری طرح و مدیر تولید: حامد حامدی‌خواه، عکاس: جلال حمیدی، فیلمبردار پشت صحنه: محمد ورشوچی منفرد، طراح گرافیک: احمد غلامی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: ماریا امیری، دستیار اول فیلمبردار: مهدی اصلانی، دی.آی.تی: مسعود مردان، مدیر تدارکات: محمد نظیفی، مشاور رسانه ای: محمد حیدری.

******

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 6 عنوان موافقت کرد

 به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در جلسه1 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم های" گیتا" به تهیه کنندگی مجید شیخ انصاری و کارگردانی مسعود مددی، " باز هم سیب داری"به تهیه کنندگی حمید رضا آشتیانی پور و کارگردانی بایرام فضلی ،"لاک قرمز"به تهیه کنندگی سید جمال سید حاتمی و کارگردانی مشترک ابراهیم طالش مجیدی / محمد رضا طالش مجیدی، "دیرین دیرین و پیام های بهداشتی قسمت 1و2"به تهیه کنندگی محمد ابوالحسنی و کارگردانی علی درخشی ، "اجباری"به تهیه کنندگی رضا رخشان و کارگردانی سید حمید رضا رفائی و"سایبان"به تهیه کنندگی سید علیرضا هدایتیان و کارگردانی رضا کاویانی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه6 عنوان فیلم خارجی،شش عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره ها و یک عنوان فیلم مستند و آموزشی موافقت به عمل آمد.

******

شهیندخت ملاوردی به تماشای نمایش «خانه ای در انتهای بهار» به کارگردانی ندا هنگامی نشست

به گزارش روابط عمومی نمایش، معاون رئیس جمهور پس از اتمام این نمایش با عوامل گروه اجرایی دیدار کرد و اظهار داشت: "زبان هنر و به ویژه تئاتر بهترین راه برای بازگو کردن مشکلات و معضلات اجتماعی است؛ به ویژه مشکلات بانوان و ما باید از این هنر ناب، برای پیشگیری و مبارزه با آفت‌های اجتماعی استفاده کنیم."

 نمایش «خانه ای در انتهای بهار» به نویسندگی محمد چرم شیر، کارگردانی ندا هنگامی و نقش آفرینی لیندا کیانی، نازنین بیاتی، مهسا ایرج پور، شیرین اسماعیلی ،معصومه رحمانی وتهیه کنندگی هادی علی محمدی ساعت 20 در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استادسمندریان به صحنه می رود.

«خانه ای در انتهای بهار» حکایت پنج خواهر است که درفکر فروختن خانه پدری خود هستند. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

******

نمایشنامه‌خوانی "جعفر خان از فرنگ برگشته " به کارگردانی نوشا عبدالله زاده  ، شنبه هفتم اسفند ساعت١٧در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنر نیاوران ، نمایشنامه "جعفر خان از فرنگ برگشته " به نویسندگی حسن مقدم  ونقش خوانی میترا خواجه‌نیا، ندا حاجی‌بابایی، پرویز حاجی‌زاده، افشین حسن‌لو، امید اصغری و سارا صفری اجرا خواهد شد.

داستان نمایش نمایشنامه خوانی "جعفر خان از فرنگ برگشته " از این قرار است که جعفرخان فرزند یکی از اعیان تهران پس از هشت سال به ایران برگشته است، مادرش مصمم است زینب دختر عمویش را به عقد وی درآورد و در ادامه ...

 نمایشنامه "جعفر خان از فرنگ برگشته " جزو آثاری است که توسط کارگردانهای  بسیاری تاکنون به روی صحنه رفته که از آن میان می توان به اجرای آن  به کارگردانی  مرحوم صادق بهرامی با بازی سیروس ابراهیم زاده در دهه چهل خورشیدی اشاره کرد .

****

سلسله جلسات نمایشنامه خوانی  با نظارت سیاوش طهمورث بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. مدت اجرای این برنامه 45 دقیقه است و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این جلسه نمایشنامه‌خوانی به  سایت تیوال  مراجعه نمایند.

******

نمایش «سمنو» به کارگردانی سینا شفیعی همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا (س) در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر از روز سه شنبه سوم اسفند تا روز سه شنبه دهم اسفند ماه همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا (س)  میزبان تماشاگران تئاتر با اجرای نمایش «سمنو» به کارگردانی سینا شفیعی خواهد بود. این اثر نمایشی پیش از این نیز در چارچوب سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیینهای مذهبی «خمسه» در پلاتو اجرا روی صحنه رفته بود.

در این اثر نمایشی خیرالله تقیانی‌پور نویسنده، سینا شفیعی کارگردان و مهناز میرزایی، سعید دشتی، عبدالرضا یعقوبی، محمدرضا محمدپور، محسن مهری دروی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «سمنو» تا دهم اسفند ماه ساعت 18   با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت  12 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر در پلاتو اجرا تئاتر شهر است.

******

ابراهیم آبادی با کارگردانی نمایش "غصه‌ها قصه شدن" به خانه نمایش آمد و با نخستین اجرای این نمایش پذیرای تماشاگران شد.

به گزارش روابط عمومی خانه نمایش، "غصه‌ها قصه شدن" نوشته ابراهیم آبادی است که از سه شنبه سوم اسفندماه تا جمعه سیزدهم اسفند هر روز ساعت 18 پذیرای تماشاگران است.

در این نمایش که به مدت 90 دقیقه اجرا می‌شود علی محمدی، حسین نصری، محمود ساعی و عاطفه حق شناس ایفای نقش می‌کنند.

علاقمندان به تماشای نمایش "غصه‌ها قصه شدن " می‌توانند هر روز به غیر از روزهای شنبه ساعت 18 به خانه نمایش و اقع در میدان فردوسی، ضلع شرقی میدان، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی "فرصت سابق"  کوچه شهید محمدآقا، پلاک 34 مراجعه کنند.

*****

هنرمندان و اعضای صنوف خانه سینما برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره برای حضور در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش ستادخبری جشنواره، این ثبت نام دو مرحله‌ای است و هنرمندان و اعضای صنف های مختلف خانه سینما  باید با مراجعه به سایت جشنواره ابتدا با وارد کردن مشخصات عمومی خود در بخش ثبت نام، یکبار در پرتال ثبت نام کرده و سپس در ادامه فرم مربوط به خود را تکمیل کنند.

مهلت ثبت نام تا ۲۰ اسفندماه خواهد بود و نتیجه بررسی درخواست ها توسط ایمیل به متقاضیان اعلام خواهد شد.

فایل راهنمای ثبت نام ضمیمه این خبر شده است و می‌تواند  ثبت درخواست را تسهیل کند.

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com  و  پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲۱-۲۸ آوریل ۲۰۱۷ (۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

******

به همت مدرسه سینمایی عمار، اولین کارگاه تخصصی نقد فیلم در زمینه تدوین با حضور حسین زندباف، فیلمساز و تدوینگر سینما از جمعه 13 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار در این کارگاه تخصصی، آثار برگزیده هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در زمینه تدوین شامل مستندهای «آهنگر» به کارگردانی  محمدمهدی خالقی، «نبرد پالمیرا» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، «شورش در شهر» به کارگردانی علیرضا بوالی، «گردان قاطریزه» به کارگردانی سیدمجتبی خیام‌الحسینی، «44 نفر» به کارگردانی امیر مهریزدان و «داد» به کارگردانی حجت عدالت‌پناه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

اولین کارگاه تخصصی نقد فیلم مدرسه سینمایی عمار، جمعه 13 اسفند در حسینیه هنر واقع در خیابان 16 آذر، پلاک 60 برگزار می‌شود و علاقمندان با توجه به ظرفیت محدود تا 8 اسفند فرصت دارند تا از طریق آیدی تلگرامی @bipelak8 در این کارگاه، ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

نظر شما