شناسهٔ خبر: 18044640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج صورت گرفت؛

انجام آخرین هماهنگی‌ها در خصوص اعزام هیئت ایرانی به عربستان

گروه جامعه: در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه سه‌روز مانده به آغاز مذاكرات هیئت ایرانی در عربستان تشكیل شد، آخرین هماهنگی‌ها درباره دستور كار این مذاكرات صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این جلسه كه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشكیل‌ شد، حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: این هیئت بامداد چهارشنبه، 4 اسفندماه از تهران به مقصد جده عزیمت خواهد كرد و بر اساس سازوكار تعریف شده، مذاكرات حج را با طرف سعودی و با هدف باز كردن مسیر حج زائران ایرانی انجام خواهد داد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه با تأكید بر اینكه مردم را در جریان نتایج حاصله قرار خواهیم داد، اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت طبق روال برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند و امیدواریم با تامین خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران این سفر دستاوردهای مثبتی برای برگزاری حج مطلوب و عزتمندانه زائران ایرانی داشته باشد.

گفتنی است، نشست هیئت ایرانی با طرف سعودی پنجم اسفندماه در جده برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش در این جلسه همچنین غلامرضا رضایی، مسئول کارگروه تخصصی مشاعر از برنامه‌های این کارگروه گزارشی ارائه کرد و با اشاره به حضور کارشناسان باتجربه مشکلات حج گذشته در این بخش بررسی شده است، گفت: برای ارتقای سطح خدمات و رفاه حال بیشتر زائران آسیب‌شناسی صورت گرفته و استفاده از راهکارهای مناسب برای رفع مشكلات و نواقص پیش‌بینی شده است.

در پایان این جلسه با گزارش خدرنژاد، مدیرعامل شركت شمسا بررسی عملكرد مالی این شركت ادامه یافت و حاضران دیدگاه خود را در خصوص فعالیت این شركت در حوزه عتبات عالیات و نحوه تعامل با سازمان حج و زیارت بیان داشته و تصریح كردند: شمسا در ارائه خدمات به زائران باید كاهش هزینه‌ها را مدنظر قرار دهد و با اجرای برنامه‌های مناسب زمینه جذب حداكثری زائران عتبات را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شمسا در این جلسه اظهار کرد: امسال رشد 30 درصدی اعزام زائر به عتبات در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تحقق خواهد یافت.

نظر شما