شناسهٔ خبر: 17944424 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نسل جدید باتری بدون انفجار؛

ساخت باتری گوشی از آب با عمر طولانی

محققان دانشگاه هاروارد موفق به ساخت باتری جدیدی شده اند که با آب ساخته شده و عمر طولانی و عملکرد قابل توجهی دارد. یک کافه در اتریش برای مقابله با افرادی که زمان زیادی را به شارژ باتری تلفن‌های همراه هوشمندشان اختصاص می‌دهند، تصمیم جالبی اتخاذ کرده است. گوشی محبوب و قدیمی 3310 نوکیا به سیستم‌عامل ویندوزفون مجهز شده است. یک کوله بردارید و به دل جاده و دشت و جنگل بزنید. اگر حتی یک بار هم این تجربه را از سر گذرانده باشید حتما می‌دانید چه لذت عجیب و غریبی دارد و اوج ماجراجویی است. محققان دانشگاهی یک تراشه کم مصرف برای شناسایی خودکار صوت ساخته اند. از ظاهر صفحات گوشی‌ اندرویدی‌تان خوشتان نمی‌آید؟ دوست دارید فهرست نرم‌افزارهایتان به شکل دیگری نمایش داده می‌شد؟ کاری ندارد، یک لانچر جدید دانلود کنید و با نصبش این موارد را تغییر ‌دهید! لانچرهای گوناگون در طول سال‌ها، جزو لاینفکی از تجربه‌ کاربری اندروید بوده‌اند که تنوع فراوانی هم دارند. وزیر ارتباطات گفت: با افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، بستر ارائه خدمات الکترونیکی دولت و نهادهای عمومی به مردم و کسب و کارها فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، در این باتری از مواد خازنی حل شونده در آب با PH طبیعی استفاده شده است.

این کشف بزرگ فناوری ساخت باتری های تلفن همراه را از اساس متحول می کند، زیرا باعث می شود برای ساخت باتری از یک هسته طبیعی و غیرسمی استفاده شود. فناوری یاد شده باعث خواهد شد نسل جدید باتری ها دیگر به سرعت داغ نکنند و دیگر خطر انفجار آنها نیز وجود نداشته باشد.

این باتری ها که دارای شارژ طولانی و عمر بالایی نیز هستند با هزینه کمتری ساخته می شوند و برای تامین برق متکی به تغییرات مولکولی مواد شیمیایی خازنی محلول در آب خواهند بود.

بررسی ها نشان داده هزینه ذخیره انرژی توسط این باتری ها به ازای هر کیلووات در ساعت تولید انرژی کمتر از صد دلار خواهد بود و لذا باتری های یاد شده را می توان باتری های دوستدار طبیعت نامید. البته طراحی باتری های یاد شده هنوز در مرحله آزمایشی است و تا نهایی شدن آنها راه درازی در پیش است.

محققان می گویند می توان این باتری ها را به مدت ۱۰ سال بر روی گوشی ها مورد استفاده قرار داد، این در حالی است که باتری های لیتیومی معمولا بیش از دو سال عمر نمی کنند.

نظر شما