شناسهٔ خبر: 17845638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره محیط زیست دامغان:

اجزای ۳ رأس قوچ، میش و آهوی وحشی در دامغان کشف و ضبط شد

دامغان - رئیس اداره محیط زیست دامغان از کشف و ضبط اجزای سه رأس قوچ و میش و آهوی وحشی در منزل یک شکارچی در روستای دروار خبر داد و گفت: متخلف طبق قانون ملزم به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال خسارت شد.

صاحب‌خبر -

فرامرز اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر شکار غیرمجاز، ماموران یگان حفاظت دامغان با اخذ مجوز قضایی، در بازرسی از منزل این شکارچی موفق به کشف اجزای سه رأس قوچ و میش و آهوی وحشی شدند.  

وی افزود: در بازرسی انجام شده از سکونتگاه‌ این شکارچی متخلف در شهر دامغان و روستای دروار حدود چهار کیلوگرم گوشت شکار دو رأس قوچ و میش، کله و پاچه یک رأس آهو وحشی و همچنین تعداد هفت تیر فشنگ جنگی به همراه چهار عدد پوکه  کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست دامغان اظهار داشت: شکارچی متخلف به استناد بند الف مواد ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید و همچنین برابر با ماده « ۶۸۰ ق. م.ا» به جرم شکار غیر مجاز و در خصوص نگهداری مهمات جنگی برابر با بند ب ماده شش قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به مراجع قضایی شهرستان معرفی و برابر مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی سازمان حفاظت محیط زیست ملزم به پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال خسارت وارده در حق سازمان محیط زیست شد.

اسفندیاری در پایان از مردم خواست با توجه به آبستن بودن پستانداران وحشی و نیاز مبرم مناطق به امنیت و آرامش، در صورت مشاهده و تردد افراد مشکوک و مسلح در زیستگاه ها، به اولین پاسگاه محیط زیست و نیروی انتظامی اطلاع دهند.

نظر شما