شناسهٔ خبر: 17713644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جلالی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

ایران هیچ‌گاه میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد

ایران با بیان پیشنهادات فرصتی را در اختیار دنیای غرب قرار داده است/ برای رسیدن به نتیجه برد- برد و تفاهم 5+1 به پیشنهادات ایران فکر و با دقت عمل کنند/ ایران همواره راه حل را مذاکره می‌داند/ مذاکره باید هدفمند و دارای پیشنهادات مشخص باشد.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تا زمانی که منطق ایران قوی است، دلیلی ندارد که ایران بخواهد میز مذاکره را ترک کند.

کاظم جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در رابطه با نشست ایران در آلماتی اظهار داشت: ایران در این نشست پیشنهادات خود را ارائه کرده است و قرار شده تا گروه ۱+۵ نسبت به این پیشنهادات پاسخی را به تیم مذاکره کننده ایرانی بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ایران با بیان پیشنهادات فرصتی را در اختیار دنیای غرب قرار داده است که برای رسیدن به نتیجه برد -برد و تفاهم به پیشنهادات ایران به دقت فکر و با دقت عمل کنند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در رابطه با تغییر روی کرد ایران در مذاکرات پیش رو گفت: ایران هیچگاه به دنبال ترک میز مذاکره نیست و همواره راه حل را مذاکره می‌داند و تا زمانی که منطق ایران منطق قوی است دلیلی ندارد که ایران بخواهد میز مذاکره را ترک کند.

جلالی در ادامه تصریح کرد: مذاکره باید هدفمند و دارای پیشنهادات مشخص باشد و ایران نیز در مذاکرات همواره پیشنهاد ارائه کرده  است.

وی افزود: این بار نوبت غربی‌ها است که در میز مذاکرات برنامه‌ها و اهداف خود را مطرح کنند نه با بیان برخی مطالب مذاکرات را به حاشیه بکشانند چرا که همواره مطرح کرده‌اند باید در میز مذاکرات مساله را با ایران حل فصل کنند.

نظر شما